Logotype


Utgången/Avslutad - Executive Assistent till Swedbank

Placeringsort/Tjänsten annonseras i:

Stockholms län, Stockholm






Om kunden
Ekonomiska sekretariatet (Group Economic Research Department) ansvarar för koncernens konjunkturbedömningar och analyser av den ekonomiska utvecklingen globalt och på bankens hemmamarknader. Avdelningen har personal placerad i Stockholm, Tallinn, Riga och Vilnius.

Arbetsbeskrivning
Bankens chefekonom, Cecilia Hermansson, söker nu en assistent med placering i Stockholm med ansvar för de administrativa arbetsuppgifterna. Arbetet är mycket självständigt. Från en tid till en annan bedrivs arbetet i högt tempo, vilket kräver flexibilitet och stresstålighet. Aktiviteterna på avdelningen inkluderar analysarbete, kundmöten och mediakontakter. Förutom traditionella assistenttjänster, såsom telefonpassning, utskick av rapporter och underhåll av hemsidor, hantering av fakturor och reseräkningar, ingår även att:

* koordinera med sekretariaten i de baltiska länderna
* uppdatera sekretariatets samtliga hemsidor
* vara delaktig i produktionen av sekretariatets analyser
* arrangera konferenser och boka möten
* korrekturläsa rapporter
* ansvara för kund- och mediaregister

Din profil
För att lyckas och trivas med tjänsten tror vi att du har:

*Några års erfarenheter av assistent/sekreteraruppgifter
* God organisationsförmåga och ett strukturerat arbetssätt
* Självgående och har lätt för att ta egna initiativ
* Hög stresstålighet
* En flexibel inställning till när arbetet utförs (ibland kvällstid med ledighet under ordinarie arbetstid)
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift (andra språk är en merit)
* Mycket goda kunskaper i Word, Excel, PowerPoint
* För övrigt goda IT-kunskaper (för att hantera publiceringsverktyg, och
lära sig nya program t ex Indesign)
* Mycket goda kunskaper i engelska och svenska. Meriterande är också om du har kunskaper i franska och tyska.

Övrigt
Tjänsten är tillsvidare med sex månaders provanställning med start så snart som möjligt. Tycker du att tjänsten låter spännande? Ansök då via Inhouse hemsida med CV och personligt brev



Kontaktpersoner

David Artberg






Arbetsgivare

Inhouse AB

11438 Stockholm



Tel: 08-52223310


Fax: 08-52223306


Mer information på http://www.inhouse.se




Bookmark and Share





Antal personer : 1
Sista ansökningsdag: 2010-09-10
Publiceringsdatum: 2010-08-11
JobID: 676929
Yrkesområde: Kontor, Administration
Sökord:
Ej specificerat
Hjälpguide

Jobb
Vill du ansöka till tjänsten klickar du på knappen"Ansök" längst ned på sidan, då skickas ditt CV till kontaktpersonen för annonsen. När du ansöker på en annons kommer dina personuppgifter att bli synliga för företaget, även för dig som valt att vara anonym.

Ditt CV skickas endast till kontaktpersonen för annonsen om denne har efterfrågat svar med registrerat CV. Annars skickas endast en intresseanmälan.

Du kan även välja att endast spara tjänsten för att söka den senare, klicka då på knappen "spara" längst ned på sidan. Du finner då annonsen under rubriken "Sparade/ansökta jobb" i vänstermarginalen. Här finner du även tjänster som du har ansökt till.

Webbsupporten 020-26 51 00 (kontorstid) eller skicka ett e-mail (svar inom 24 timmar).

Har du en iPhone?
Bevaka tusentals lediga jobb via vår jobbapplikation för iPhone. Helt gratis och tillänglig i App Store.