Administratör till Trafikverket | Manpower

  • Posted: October 02, 2024
  • Form of employment: Konsultuppdrag
  • Industry: Kontor, Administration,Kontor, Administration,Offentlig sektor
  • Apply by : Apply as soon as possible
  • No of open positions: 1
  • Work Location: Hybrid Jobs
This position is no longer available

Är du på jakt efter ett administrativt jobb som bjuder på variationsrika arbetsdagar? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Manpower en bred administratör till en myndighet i Sundbyberg/Solna. För uppdraget krävs minst 3 år erfarenhet av liknande arbete. Välkommen med din ansökan!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och Trafikverket. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta hos Trafikverket i Sundbyberg/Solna. Uppdraget förväntas starta i början av november och pågår inledningsvis ett år med möjlighet till förlängning. Arbetet är på heltid.

Om uppdraget
Ostlänken är en 16 mil lång dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Den nya järnvägen möjliggör för fler tåg, hållbara transporter, smidigare och tryggare resor samt större arbetsmarknadsregioner. I samband med byggande av järnväg behövs markåtkomst. Det sker dels via lagakraftvunna järnvägsplaner, via lantmäteriet eller genom att teckna avtal.

Under kommande period från hösten 2024 kommer en större arbetsinsats att krävas inom funktionen Markåtkomst. Gruppen arbetar med markåtkomst, där markåtkomsten är en förutsättning för att tidplaner för de olika delprojekten ska kunna hållas. Programmet har också ett antal fastigheter att förvalta. Som administratör i gruppen kommer du arbeta på projektkontoret i Sundbyberg och Trafikverkets kontor i Solna. Det finns även möjlighet till distansarbete upp till 40% av arbetstiden. Resor förekommer i arbetet.

Mer specifikt kommer du att

  • läsa inkomna fastighetsvärderingar eller beslut om ersättningar från lantmäteriet samt registrera ersättningarna i datasystem
  • handlägga ersättningsavtal för markåtkomst beträffande ersättning till fastighetsägare
  • inhämta uppgifter för att skapa utbetalningar till fastighetsägare
  • handlägga utbetalningar till fastighetsägare
  • handlägga inkomna skadeersättningar inom markåtkomst
  • diarieföra avtal och erforderliga handlingar
  • stödja funktionen markåtkomst i diverse administrativa arbetsuppgifter
  • vid förfrågningar söka och ta fram avtal och vidarebefordra via e-mail, post- och budförsändelser
  • uppdatera och ajourhålla förteckningar för funktion markåtkomst
  • svara för samordning och utveckling inom det egna arbetsområdet, t.ex. upprätta och uppdatera rutinbeskrivningar och processkartor
  • assistera med följebrev, e-post, samt allmän posthantering och expediering
  • vid behov svara för protokoll och kallelser samt delta vid möten
  • vid behov läsa och granska avtal med avseende på administrativt sakinnehåll
  • samordna utlämnande av allmänna handlingar och att utlämnade sker enligt myndighetens rutiner
  • administrera utskick för fältundersökningar
  • kontering och kontrollattest av fakturor
  • kontakter med fastighetsavdelning, förvaltningsentreprenör och skogsförvaltare
  • dialog med hyresgäster och arrendatorer
  • planera för uppsägning/villkorsändring av hyres-/ arrendeavtal
  • dialog med produktionsprojekt om övertagande av inlösta fastigheter
  • bereda beslut om investeringar/åtgärder på inlösta fastigheter
  • administrera bokning av mötesrum och kringutrustning
  • medverka i introduktion av nya medarbetare på arbetsplatsen.

Är du rätt för rollen som administrativ assistent?
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du håller ordning och reda och att du trivs i en bred roll med flera ansvarsområden. Du fokuserar på att hitta lösningar och har ett flexibelt förhållningssätt.

Utöver detta krävs

  • högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
  • minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete (referensuppdrag krävs)
  • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Det är meriterande om du har

  • minst ett (1) års erfarenhet av myndighetsutövning
  • minst ett (1) års erfarenhet av ekonomi- eller avtalsfrågor inom fastighetsområdet

Vad kan Manpower erbjuda dig?
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals populära arbetsgivare som våra kunder. På manpower.se hittar du mängder av lediga jobb över hela landet. Du kan söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Oavsett vilket får du en trygg och flexibel anställning med stora möjligheter att bygga nya erfarenheter.

Intresserad?
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Bifoga gärna betyg/intyg redan vid ansökan. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Elin Ljungdahl via e-post: [email protected].

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Information
Uppdragslängd: Ett år med möjlighet till förlängning
Placeringsort: Solna och Sundbyberg
Tillsättning: Början av november
Omfattning: Heltid

If you have questions of a technical nature concerning your account at Manpower, please contact our technical support:
0771-55 99 10 
[email protected]

We are open weekdays. Timing 07:00-18:00