Säljkoordinator 50% till Brabantia i Stockholm

Det här jobbet tillsätts av Jefferson Wells som är en del av ManpowerGroup.
  • posted: maj 24, 2024
  • form-of-employment: Rekrytering till företag
  • industry: Kontor, Administration,Kontor, Administration
  • apply-by : roma-to-be-applied
  • roma-no-of-positions: 1
  • remote-detail-filter: Både på plats och på distans
job-expired-message

Brabantia International är ett välkänt bolag, ett familjebolag med rik tradition. Som ett av de ledande företagen av sitt slag i Europa erbjuder Brabantia ett brett utbud av hushållsartiklar. Hushållsprodukter som, utan undantag, utmärks av hög kvalitet samt funktionell design. Varaktigt och tidlöshet, redo för framtiden. Vi är med rätta stolta över det, tillsammans med över 1000 framtidsorienterade Brabantia anställda som ansvarar för utveckling, produktion, marknad, försäljning samt distribution av våra artiklar. Läs mer på www.brabantia.com

Nu söker vi en utåtriktad och initiativtagande säljkoordinator/administratör som vill ansluta till ett välrenommerat familjebolag som arbetar i ett högt tempo. Du kommer ingå i ett litet tajt team som trivs ihop och som hjälper och stöttar varandra. Tjänsten som är på 50% innebär en central roll i att stötta våra lokala säljare i administrativa arbetsuppgifter.

Vi sitter i fina, fräscha lokaler i Solna och du rapporterar till Country Manager för Sverige.

Arbetsuppgifterna innefattar bl.a.:

  • Hantera data i vårt CRM system.
  • Kontakt med logistic manager samt medarbetare på centrallager och vid behov även produktion.
  • Daglig kontakt samt korrespondens med säljare och Country Manager.
  • Kundservice generellt både via mail och telefon.
  • Justera data i kunddatabasen.
  • Hantera och följa upp betalningar (t.ex. hantera kunder som inte betalar i tid).
  • Service och information till controlling teamet på HK i Holland samt till revisor/ekonomi i Sverige.
  • Underhålla och beställa kontorsmaterial.
  • Hantera fakturor för Brabantia Sweden.
  • Rapportera löneunderlag/reseräkningar.
  • Hantera kundbonusar och kreditar.

Vem är du?

Vi söker dig som har mycket god erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och som brinner för att skapa goda relationer och ge god service. Har du en examen på högskole- eller universitetsnivå samt även erfarenhet av ekonomiadministration är det mycket meriterande.

Vi vill även gärna att du har:

  • Ett organiserat, strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt är en självklarhet, likväl som förmågan att effektivt driva ditt och andras arbete framåt.
  • Ödmjuk, prestigelös och duktig på att förmedla information och budskap på ett tydligt och enkelt sätt.
  • Van vid att arbeta i Office-paketet och ha god systemvana. Goda kunskaper i Excel är ett krav.
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift (en stor del av kommunikationen sker på engelska).

Vad kan vi erbjuda dig?

Att jobba hos oss ger dig möjlighet att få vara med i en spännande fas där vi har som tydligt mål att expandera. Du kommer till ett företag där stämningen är god och där man hjälper varandra. Hos oss kommer du att utgöra en mycket viktig roll. För rätt person erbjuder vi ett utmanande och givande arbete med möjligheten att vara med och påverka företagets positiva utveckling.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Brabantia med Jefferson Wells. Tjänsten söker du via länken nedan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69 alternativt på [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan!

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.