Verksamhetscontroller, Stockholm
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- posted: september 26, 2024
- industry: Kontor, Administration
- apply-by : oktober 08, 2024
- roma-no-of-positions: 1
job-expired-message
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en verksamhetscontroller med ett stort intresse för it samt ett starkt utvecklingsfokus. Vill du vara med att vidareutveckla och effektivisera våra interna processer? Då kan detta vara rollen för dig! Hos oss kommer du utvecklas tillsammans med engagerade och motiverande kollegor, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minskar brottsligheten i Sverige. Tjänsten är placerad på Kungsholmen.
IT-avdelningens kansli tillhandahåller avdelningsledningen och dess verksamheter med stöd och styrning inom områden såsom ekonomi, planering, uppföljning och administration.
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som verksamhetscontroller på It-avdelningen ingår i gruppen Verksamhetsplanering och Uppföljning som är en del av IT-avdelningens kansli. Gruppen har ett nära samarbete med ekonomer som organisatoriskt tillhör ekonomiavdelningen. Det är därför viktigt att du har kunskaper även inom det ekonomiska området. Arbetet kan ses som stödjande och växlar mellan strategiska och mer operativa arbetsuppgifter. Inriktningen och profilen på de olika verksamhetscontrollerna i gruppen kan variera utifrån ansvarsområden och kompetens. Denna controllertjänst har fokus på utvecklingsprocesser så som effektivisering av inhämtning av data och utvecklandet av prognos- och analysarbete.
Arbetet som verksamhetscontroller kan innebära att du:
• tillsammans med övriga controllers ansvarar för planering, uppföljning, intern styrning och kontroll
• har en aktiv roll i avdelningens planeringsprocess under året, vilket ska resultera i en årlig it/verksamhetsplan
• har en aktiv roll för att utveckla den årliga rapporteringsprocessen med bland annat månadsuppföljningar och personalprognoser
• aktivt arbetar för att utveckla nyckeltal för verksamheten
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Akademisk examen inom samhällsvetenskap eller ekonomi, alternativt annan akademisk examen som Polismyndigheten bedömer likvärdig.
• Minst två års erfarenhet av kvalificerat arbete med verksamhetsstyrning under de senaste fem åren.
• Erfarenhet av att skriva rapporter på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt.
• God förmåga att kunna uttrycka dig kärnfullt och precist på svenska, såväl muntligt som skriftligt.
• Gedigen erfarenhet av att arbeta med Excel.
Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av arbete inom IT-området.
• Erfarenhet av att arbeta med ekonomistyrning.
• Erfarenhet av att analysera och sammanställa större datamängder samt vana att analysera, dokumentera och följa upp nyckeltal.
• Erfarenhet av utvecklingsarbete i databaser, t.ex. med MS SQL eller liknade verktyg.
• Vana av att hålla presentationer eller föredrag.
Personliga egenskaper:
För att vara framgångsrik och trivas i rollen krävs en god förmåga att kunna samordna, analysera, strukturera och proaktivt leda arbetet framåt. Du är noggrann, agerar professionellt och har ett starkt utvecklingsfokus, en helhetssyn och kan växla mellan verksamhetsövergripande och operativt perspektiv. Vi värdesätter en god kommunikationsförmåga, att du är lyhörd och inkluderande kommer att vara av stor betydelse och komma väl till pass, då rollen innefattar många kontaktytor. Detta tillsammans med din pedagogiska förmåga kommer att ge dig förutsättningar att kunna förankra arbetet hela vägen ut i verksamheten med ett gott resultat.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Controller, Verksamhet
Välkommen med din ansökan senast den 17 oktober 2024. Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.