Ekonom / Kontrakts - och Intäktsekonom till Newsec i Göteborg

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Ekonom/Kontrakts- och Intäktsekonom till Newsec i Göteborg
Ekonom/Kontrakts- och Intäktsekonom till Newsec i Göteborg

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Vi är ett partnerägt bolag med ca 1700 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare med den ekonomiska förvaltningens kärna i Göteborg. Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar vilket gör att vi nu söker en Ekonom/Kontrakts- och Intäktsekonom med stort engagemang som vill ingå i ett dedikerat och sammansvetsat team.

Din roll

I en kombinerad 50/50 tjänst som Ekonom/Kontrakts- och Intäktsekonom kommer du få en helhetsbild av en stor aktör och betydande fastighetsägare i Sverige. Du ingår i ett team som säkerställer en trygg hantering av vår kunds ekonomiska förvaltning enligt gällande förvaltningsavtal. Du jobbar i ett nära samarbete med kund och kollegor för att säkerställa en hög kvalité på leverans. Och du är en viktig del i processen för ekonomisk förvaltning så att Newsec Asset Management får fortsatt nöjda kunder och medarbetare.

Som Ekonom/Kontrakts- och Intäktsekonom kommer du att arbeta brett med allt från avtalshantering till bokslut och enklare koncernredovisning. Du kommer att arbeta nära kunden varför vi sätter stort värde på din förmåga att skapa en god kundrelation samt din förmåga att planera och arbeta strukturerat mot deadlines.

Dina ansvarsområden som Ekonom består bl.a. av:



• redovisning och löpande bokföring

• avstämning av balansräkningens samtliga konton

• att upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut och årsredovisning

• skatteberäkning och inkomstdeklarationer

• att hantera fastighetsmoms, deklarationer samt jämkningsregler

• ekonomisk rapportering enligt kundavtal

• revisors- och myndighetskontakter

• enklare koncernredovisning enligt IFRS



Dina ansvarsområden som Kontrakts- och Intäktsekonom består bl.a. av:



• att hantera hyresavtal i vårt fastighetssystem

• att ansvara för avisering av hyror och avgifter

• systemsupport med avstämning mot fastighetssystemets data kopplat till ekonomisystem

• kontoavstämning och administration av kund-/hyresreskontran

• en nära dialog och avstämning med kontraktsförvaltare samt hyresgäster

• att hantera påminnelse- och inkassohantering i tätt samarbete med vårt inkassobolag

• ansvara för framtagande av månadsrapport till ledningen.



Din profil

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara självständig, noggrann och strukturerad.

Du är en problemlösare som trivs med att arbeta i team för att tillsammans leverera högsta kvalitet till kunden. Det är viktigt att du är ödmjuk, flexibel och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med såväl medarbetare som kund.

Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi och/eller som har flerårig erfarenhet av redovisning. Tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen är meriterande. Vi förutsätter att du behärskar svenska i tal och skrift samt har en god nivå på dina kunskaper i Excel.

Din värdegrund

Det är viktigt för oss att du vill arbeta i enlighet med vår värdegrund Passion för kollegor och kunder och att du känner för våra kärnvärden: excellens, innovation och integritet. Du trivs i en kunskapsbaserad organisation där medarbetaren sätts i första rummet och delar vår övertygelse att nöjda medarbetare ger oss nöjda kunder. Du har siktet inställt på att leverera lösningar och tjänster av högsta kvalitet som överträffar såväl kundens högsta förväntningar som konkurrenternas yttersta förmåga. Du delar vår vilja att söka och pröva nya lösningar, att leda utvecklingen av nya tjänster och erbjudanden, att våga agera otraditionellt. Du säkerställer att varje kunds integritet upprätthålls till 100 %, att varje uppdrag genomförs med hög affärsetik och moral och med kundens bästa för ögonen.

Ditt Newsec

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad valts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Låter det här som någonting för dig?

Tjänsten är på heltid, tillsvidare och placerad i centrala Göteborg. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Hallberg på 0733-570836 alternativt sofia.hallberg@randstad.se. Ansökan sker via www.randstad.se. Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!