Operativ inköpare

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Mjölby
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1
Är du redo för att växa in i rollen som inköpare i ett globalt, tekniskt företag? Hos Väderstad får du med eget ansvar och arbeta mot många stakeholders i bolaget och leverantörer runt om i världen. Genom att säkerställa att vi har det lager som behövs för att utveckla innovativa, komplexa och effektivare maskinlösningar spelar du en viktig roll i utveckling av maskiner som förser världens befolkning med mat!
Detta är en visstidsanställning på sex månader med start omgående.


Vill du växa med oss?
I rollen som inköpare på Väderstad arbetar du operativt och administrativt med inköpets alla delar. Du får ta dig an en bred roll med många kontaktytor i produktion, strategiskt inköp, beredning och huvudplanering. Här bygger du snabbt upp ett eget nätverk och växer med Väderstad genom att bland annat:
Serva produktionen genom att säkerställa dess materialanskaffning, med ett stort kvalitetsfokus. Det innefattar beställning, leveransbevakning och att se över det löpande behovet.
Arbeta med nya artiklar som inkommer från våra konstruktörer, där du ansvarar för val av leverantör och att sätta upp dem i vårt system. Du är också med i implementeringen av de nya leverantörsavtalen.
Skriva förfrågan till aktuella avtalsleverantörer, utvärdera offerter, förhandla och göra avtal för dessa
Genomföra regelbundna uppföljningar av avtal.
Vara med i utvecklingen av arbetssätt, rutiner och vår logistikhandbok för att uppnå våra uppsatta mål

Du ingår i en kategoriledares arbetsgrupp där ni samarbetar tätt ihop och lär av varandra. I rollen ingår cirka 15-20 resdagar per år i Sverige och Europa.


Det kan finnas en matchning mellan Väderstad och dig, om…
...Du nyligen har tagit examen inom logistik eller inköp. Har du inte studerat är 2-3 års erfarenhet i rollen som inköpare lika bra. Det viktiga är att du har grundkompetens inom ämnet och är intresserad av att lära dig mer. Har du erfarenhet at affärssystemet Jeeves är det meriterande, men inget krav. Vi kommer att lära dig det du behöver på plats hos oss. För att kunna kommunicera med leverantörer i Sverige och världen, är goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift ett krav.
Erfarenhet är viktigt men vi lägger stor vikt vid personlighet i denna rekrytering. Vi tror att du är en riktig lagspelare med goda samarbetskunskaper och att jobba i grupp är motiverande för dig och en viktig del för att du ska trivas. För att kunna utvecklas i rollen och växa med oss, är du drivande och positiv, något som uppskattas av dina affärsrelationer, men även dina kollegor. Att se möjligheter istället för problem är inte en utmaning för dig!
 
Intresserad? Vi ser framemot din ansökan senast den 18/3. Vänligen inkludera CV och personligt brev i din ansökan och notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
För mer frågor gällande rollen, kontakta Material Planning Manager, Daniel Franzén på 0142-816 05. För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Talent Acquisition Specialist, Sofia Bäckhed på 0142-810 79.