Driftsamordnare

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Helsingborg
Bransch: 
Bygg, Anläggning
Antal tjänster: 
1
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 12 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 220 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.



Inom Fastighetsutvecklingssektionen arbetar vi för utveckling, planering och genomförande av företagets Fastighetsutvecklingsprojekt, Eftermarknadsfunktion samt Miljösamordning. Vi söker nu en Driftsamordnare som ansvarar för att säkra uppdraget ”Vi tar ansvar för våra fastigheter”, som arbetar förebyggande med våra fastigheter gentemot Daglig Drift & Skötsel samt är länken mellan daglig Drift & Skötsel och Underhållsverksamheten.

Arbetsuppgifter
I rollen ingår kravställning och uppföljning av daglig drift-och skötsel avseende åtaganden som ligger inom avdelningen för Bygg och Fastighetsutveckling och att tillsammans med Sektionschef identifiera och initiera vilka fastigheter som ska status inventeras de kommande åren. Som Driftsamordnare ingår du i gruppen för planerat underhåll (PU) där kommande PU-projekt identifieras.

Du ansvarar för företagets underhållssystem, är avtalsägare och avtalsuppföljare samt har diverse utredningsuppdrag, exempelvis statusinventering och kontroll av grunder.

Som Driftsamordnare ansvarar du även för hantering av inglasningar av uterum och balkonger och för diverse myndighetskontakter som avser skyddsrum, hissar med mera. En annan viktig del i arbetet är att bygga upp och bibehålla goda relationer inom och utanför företaget. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med fastighets- eller byggteknisk utbildning på Högskole- eller Universitetsnivå och 5-10 års erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. Vi lägger stor tyngd på fastighets- & byggekonomisk förståelse.
 
Du har erfarenhet av upphandlingsprocesser & förhandling, entreprenadjuridisk kompetens/förståelse och har utbildning BAS P/U. Du är affärsmässig, har förmåga att hantera flera projekt parallellt och i olika skeden. Det är meriterande om du har arbetat i Underhållssystem/ Underhållsverktyg och med upphandling inom LOU (Lag om Offentlig Upphandling)

Personliga egenskaper
Vi ser att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och driven.  Du är kommunikativ/ pedagogisk som person, lägg därtill noggrann och strukturerad  samt har förmågan att se detaljerna i helheten. 

Kontaktinformation
Markus Görefält, Fastighetsutvecklingschef, markus.gorefalt@helsingborgshem.se

Jessica Eke Klinteman, HR-generalist, jessica.ekeklinteman@helsingborgshem.se

Arbetsplats
Drottninggatan 136 B

25433 Helsingborg