Logistisk projektledare till Siemens Energy

Vi söker dig som har erfarenhet av logistik med god planeringsförmåga för en roll som Logistisk Projektledare inom Service projektorganisation där du ansvarar för att rätt delar finns på rätt plats i rätt tid. Välkommen med din ansökan!

Placering: 
Finspång
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
2
Typ av jobb: 
Konsultuppdrag 

Det här är ett konsultuppdrag som avser starta 1 oktober och du är anställd av Experis för uppdrag hos Siemens Energy.

Avdelningen har som huvudfokus att leverera och koordinera alla materialleveranser så som verktyg, instrument och reservdelar till samtliga gasturbininspektioner, modifieringar och stora reparationer över hela världen. Arbetet är omväxlande då man som Leveranskoordinatorn arbetar både med långsiktigt och kortsiktigt planerade leveranser. Dina samarbetspartners blir många både internt, externt och globalt. Som Logistisk Projektledare är man en viktig del av ett projektteam där du har en rapporterande, planerande och sammanhållande roll för leverans av delar och reparationer. Primärt fokus för kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet och framförhållning.

Arbetsuppgifter:

  • Logistisk delprojektledare med ansvar för all materialförsörjning avseende materialleveranser, leverans av verktyg och instrument för standard inspektioner samt leveransbevakning
  • Agera delprojektledare mot serviceverkstaden vid verkstadsarbeten
  • Ansvar för leveranser och ekonomisk uppföljning och rapportering till projektledare
  • Ansvarar för löpande dialog med lokalbolag och kund för att säkerställa hög leveranssäkerhet, inom givet ansvarsområde
  • Ansvar för leveranskickoff och koordinering med inköp, verkstad, förråd, packning och spedition
  • Arbeta med ständiga förbättringar och representera leveranskoordinering i ett eller flera gränssnittsforum

Vem är du?

Vi söker dig som har utbildning inom logistik eller några års arbetserfarenhet inom logistik och har viss projektledningserfarenhet

Som person ser vi att du är utåtriktad, drivande och utmärkande är din planeringsförmåga och dina strukturerade egenskaper. Du är väl medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Vidare har du ett intresse för att förbättra kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt. Du är en lagspelare och har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser, tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete

Tjänsten kräver att du har goda kommunikationsfärdigheter muntligt och skriftligt i både svenska som engelska.

Meriterande är om du har goda kunskaper i SAP.

Vad kan vi erbjuda dig
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson
Ansök via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Eva Wisth på 011-19 18 97 eller på eva.wisth@se.experis.com. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!