Administratör till i Karlskoga

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Karlstad
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Saab i Karlskoga söker nu en administratör. Trivs du i en roll med många kontaktytor kan detta vara nästa arbetsplats för dig!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Den här rollen är bred och omväxlande och ingen dag är den andra lik. Du ingår i en grupp med ingenjörer, produktledare, kundprojektledare samt kvalitetsledare och det är dessa kollegor du kommer ge ditt administrativa stöd. Totalt är det ca 30 personer.

Det här är expempel på arbetsuppgifter:
- beställning av arbetsredskap så som möbler, datorutrustning, IT-stöd etc
- beställning av resor och hotell
- arrangera sammanträden och konferenser
- rapport- och protokollskrivning
- ta emot besök till Saab

Din profil
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

- Gymnasiebehörighet
- Mångårig erfarenhet av att arbeta administrativt, gärna i en liknande administratörsroll med liknande arbetsinnehåll
- Van datoranvändare
- Uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst och ser gärna att du som person är självgående och trygg i dig själv. Du är en öppen och social person som tycker om att god service. Du har förmågan att självständigt driva uppdrag och vi ser att du är en strukturerad person med gott ordningssinne. Du ska vara noggrann och ansvarsfull som person samt ha en kommunikativ förmåga. Du bör trivas i ett företagsklimat med högt tempo och med höga krav på ordning och reda.

Ansökningsförfarande
Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka din ansökan till www.skill.se redan idag! Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, 013 - 32 94 08

Välkommen med din ansökan!


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Hos oss på Skill är våra medarbetare det viktigaste vi har och vi är måna om att våra medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Skill är i dagsläget Östergötlands största rekryterings- och bemanningsföretag, vilket innebär att vi genom vårt stora kontaktnät kan öka dina chanser att hitta ditt drömjobb. Vi sätter stor stolthet i att vara en seriös aktör inom bemanningsbranschen som erbjuder schyssta villkor till alla anställda. Självklart har vi kollektivavtal och du har en fast månadslön hos oss.
Sista ansökningsdag
2019-10-31