Ekonom till Mariehus AB

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Mariestad
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Mariehus AB är ett välskött och välrenommerat allmännyttigt bolag som äger och förvaltar ca 120 000 m² fastigheter i Mariestad, i huvudsak bostäder men även kommersiella lokaler för kontor och handel i centrumläge. Vi har klimatsmarta och trivsamma bostäder och fastighetsförvaltning är vår kärnverksamhet.

Ryggraden för vår verksamhet är våra 30 kompetenta och engagerade medarbetare. Bolaget präglas av en positiv medarbetarkultur där kännetecknen är affärsmässighet, kunddrivet och delaktighet. Vi satsar på god service och personlig kontakt. Vi håller vad vi lovar och ser till att våra områden är välskötta.

Företaget med dotterbolag omsätter cirka 128 miljoner kronor.

Läs mer på www.mariehus.se

Vi söker nu en självgående och serviceinriktad ekonom och löneadministratör för att ersätta vår kollega som går i pension.

Din vardag
Som ekonom hos oss erbjuds du en bred tjänst där du ansvarar för det löpande ekonomi- och lönearbetet. Du kommer självständigt ansvara för den löpande löneprocessen från början till slut I rollen ingår också att delta i period- och årsbokslut med avstämnings- och utredningsarbete.

Tjänsten innefattar också mycket kundkontakt via telefon och e-post.

I rollen ingår

- Leverantörsreskontra
- Kundreskontra
- Löpande bokföring
- In- och utbetalningar
- Avstämningar
- Momsredovisning
- Lönehantering och pensioner

Tjänsten är placerad i Mariestad och du rapporterar till ekonomichefen. Du kommer vara en del av vår administrativa grupp om 5 personer där du förväntas delta och medverka aktivt till ekonomifunktionens utveckling.

Vem söker vi?
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet av självständigt ekonomi- och löneadministrativt arbete. Är du utbildad förvaltningsekonom eller har ekonomierfarenhet från fastighetsbranschen är det meriterande.

Du har mycket god datorvana och kan hantera olika system, med fördel MS Office samt olika ekonomi- och lönesystem. Har du arbetat i Hogia och Kontek är det ett plus. Bra är också att ha kännedom om kollektivavtalen Fastighetsanställdas, Målarförbundet och Vision. Du talar och skriver svenska flytande.

Som person är du engagerad, lösningsorienterad och har en stor initiativförmåga. Du är självgående, trygg i dig själv och trivs med att ta eget ansvar. Du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, en hög servicemedvetenhet och skapar goda relationer med andra. Du är utåtriktad och kan med lätthet sätta dig in i nya frågeställningar.

Vi tror också att du är en lagspelare ut i fingerspetsarna men kan samtidigt driva frågor på egen hand när så krävs.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, petra.sivefaldt@sigma.se eller telefon 0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Sista ansökningsdag är den 29 mars.