Administratör / avgiftshandläggare

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Värnamo
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035".

Vi söker dig som vill arbeta som administratör/avgiftshandläggare hos oss inom omsorgsförvaltningens myndighetssektion.
Vi erbjuder dig ett roligt, varierande och stimulerande arbete där ingen dag är den andra lik, med goda möjligheter att utvecklas som person och lära dig nya saker varje dag.


Arbetsuppgifter
I ditt arbete följer du brukarens avgifter. Du ansvarar för utredning, bedömning och beslut enligt Socialtjänstlagen kap 8, debitering och svarar på frågor och rättar felaktiga fakturor. Tjänsten innebär ett nära samarbeta med biståndshandläggarna men också regelbunden kontakt med andra sektioner, förvaltningar och myndigheter. Som avgiftshandläggare arbetar du med att säkerställa rättssäkerheten. Du arbetar utifrån Värnamo kommuns värdegrund där individens behov står i centrum. En stor del av arbetet är kontakten med brukare och anhöriga, där du är en viktig länk för att skapa trygghet för kommuninvånarna i kontakten med förvaltningen och ge dem god service. I ditt uppdrag ingår även att ansvara för uppdateringar i vårt verksamhetssystem och att medverka i metodutveckling och utveckling av rutiner samt diverse andra administrativa sysslor. Tycker du om att arbeta med människor, och har ansvarskänsla är det här ett uppdrag för dig! Du kommer att arbeta ihop med biståndshandläggare och övriga administratörer på sektion Myndighet. Vi är ett bra team som stöttar varandra och vi vill att du tillsammans med oss, dina kollegor, arbetar för en en god arbetsmiljö. Tillsammans fortsätter vi att göra "vanliga saker ovanligt bra".

Kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och gärna läst ekonomi på gymnasienivå eller på annat sätt har en ekonomisk insikt. Vi tror att du idag arbetar som administratör eller ekonomiassistent i offentlig förvaltning och är förtrogen med offentlig lagstiftning och kunnig i arkiv/diarium.
Det krävs att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift och goda datakunskaper. Vi tror att du är en serviceinriktad, strukturerad, positiv, nyfiken och nytänkande person som gärna vill utveckla arbetet och själv utvecklas, i syfte att vi tillsammans ska bli ännu bättre. Du kan organisera och planera ditt arbete självständigt, är flexibel och klarar av att behålla koncentrationen och lösa problem även när det är mycket som händer samtidigt.
Vi behöver dig som vill ge stöd till oss andra i de gemensamma rutinerna och processerna. Är du en nyfiken och ansvarsfull person som lockas av denna beskrivning och vill utvecklas med oss, då är du välkommen med din ansökan.