Dansktalende B2B-sælger til Conrad i Malmö

Taler du dansk? Er det dig man ringer til når man har tekniske problemer? Måske arbejder du med salg og er dygtig til at etablere og udvikle dine forretningsforbindelser? Så vil jeg gøre dig opmærksom på at Conrad Elektronik Norden AB i Malmø skal ansætte endnu en B2B sælger.

Placering: 
Malmö
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Om Conrad Elektronik Norden AB


Familjeföretaget grundades 1923 i Berlin och har sedan 1946 sitt huvudkontor i Hirschau i södra Tyskland. Det privatägda företaget har utvecklats från att vara en liten specialiserad återförsäljare av elektroniska komponenter till att idag vara Europas största återförsäljare av elektronik och teknik. Conrad har idag kontor i 12 europeiska länder. Conrad Sverige startade upp 2005 och på vårt kontor i Malmö är vi ett dedikerat team på 17 anställda som arbetar inom produktutveckling, försäljning, kundservice och marknadsföring.
I Europa finns vi representerade i Frankrike, Österrike, Tjeckien, Schweiz, Ungern, Holland, Storbritannien, Polen, Italien och Slovenien. Förutom e-handel har vi även fysiska butiker i flera länder så som i Tyskland, Österrike och Schweiz. Vårt logistikcenter varifrån alla produkter skickas ligger i Wernberg i södra Tyskland.

Hur ser dina dagar ut?


Du kommer att spendera dina dagar på kontoret som ligger på World Trade Center i Västra Hamnen, Malmö. Du ingår i ett B2B orienterat team, som idag består av 2 kollegor som bara längtar efter att få lära känna dig! På kontoret sitter även kundservice och marknad och du kommer att få nöjet att samarbeta med samtliga kollegor.

Dina ansvarsområden då? Du kommer att få ansvara för en egen kundportfolio på ca 100 stora danska kunder och samtidigt samarbeta i gruppen med att svara på inkommande offertförfrågningar.

Du kommer bland annat att:

  • ansvara för att öka tillväxten på din egen kundportfolio
  • svara på offertförfrågningar
  • löpande följa upp leveranser och service till egna kunder
  • ansvara för att paketera skräddarsydda lösningar till nyckelkunder


Vem är du?


Förutom att du pratar danska på modersmålsnivå så tror vi att du är en positiv, prestigelös och utåtriktad person. Du är affärsmässig, driven och kommunikativ i din yrkesroll och genuint intresserad av teknik. det är viktigt att du gillar att samarbeta och hjälpas åt, samtidigt som du måste ha drivet att ta din egen kundportfölj till nästa nivå.

Vi söker dig som:

  • har tidigare erfarenheter från en liknande roll - gärna B2B, och är van att jobba med telefonen som ditt främsta verktyg
  • har goda administrativa förmågor och känner dig bekväm att jobba i bl a Excel
  • talar och skriver svenska obehindrat och hanterar engelska på en hög nivå i både tal och skrift
  • tycker att tekniska prylar är det roligaste som finns!
  • har du jobbat i SAP är detta helt klart en fördel


Vad kan Conrad Elektronik Norden AB erbjuda dig?


Conrad sitter i fräscha lokaler på World Trade Center i Västra hamnen i Malmö, och inbjuder till en modern och härlig atmosfär. Din närmsta chef, Jacob, jobbar för att erbjuda sina medarbetare en trivsam arbetsmiljö genom bland annat fredagsfrukost och ett visst mått av flexibilitet

Förmånspaket inkluderar förutom en marknadsmässig lön, goda möjligheter till bonus och en förmånlig friskvårdsersättning m.m


Sök tjänsten idag!


I den här rekryteringen samarbetar Conrad Elektronik Norden AB med Manpower. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Andersson, 040-660 6338, cecilia.andersson@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.
Vi ser fram emot att höra från dig!