Administratör av säljartiklar

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Falköping
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1
Administratör Movex säljartiklar

Utmaningen
I rollen som administratör av säljartiklar arbetar du med att ta fram nya artiklar. Du bygger och underhåller artikelstrukturer i vårt affärssystem, Movex.
Du är delaktig i prisprocessen och förser systemet med fabriks- och säljpriser som ligger till grund för Movex prislistor.
I rollen bidrar du med att säkerställa att Kinnarps produkter håller en hög informationsmässig standard.
Rollen tillhör avdelningen PAD (Process and Article Development) som arbetar koncernövergripande med företagets produktunderhållsarbeten.

Dina arbetsuppgifter innefattar:


• Skapa säljupplägg i Movex för nya produkter (via Project Order eller RFC)
• Samarbete med administratörer för Configura och andra system (pCon) om produktdata och priser.
• Beredning av priser på nya produkter i Movex
• Underhåll och problemlösning av säljartiklar och priser i Movex
• Ansvarar för movexberedningen på säljartiklar vid avveckling av produkter (via GAV)
• Samarbete med administratör för prislista gällande utformning av prislistans layout.
• Beredning och underhåll av prislistor i Movex
• Beredning av prisunderlag till PDF-prislistor
• Support mot övriga organisationen gällande säljartiklar och priser

Är du den vi söker?
För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är systematisk och trivs i en roll där du strukturerar och driver ditt eget arbete framåt. Du bör vara initiativtagande samt stresstålig och bekväm med att arbeta under tidvis högt tempo. Du är bra på att samarbeta och trivs med att ge service och stöd till din omgivning. Du arbetar obehindrat på svenska och engelska. Du har bra analysförmåga, lätt för att se logiska samband, är noggrann och har ett siffersinne. Kunskaper i excel är önskvärt då detta är ett viktigt verktyg för vissa arbeten.

Tillträde Snarast
Placeringsort Kinnarp
Varaktighet Tillsvidare (Provanställning 6 månader kan komma att tillämpas)
Arbetstid Heltid, dagtid

Vill du veta mer?
Då är du varmt välkommen att ta kontakt med HR/Personal Emma Eklund 0515-382 33 eller Fritiof Nilsson, IT & Business Development Manager, 0515-38495 
Fackliga representanter: Unionen/Christian Harrysson, tel. 0515-382 15. Kinnarps Akademikerförening/Christian Lindström, tel. 0515-382 50.

Sista ansökningsdag 2019-10-04. Urval sker löpande så ansök redan idag!


VILKA ÄR VI?
Kinnarps grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson och är än i dag ett helägt familjeföretag.
Kinnarps är en av Europas största leverantörer av arbetsplatsinredningar och driver försäljning i ca 40 länder.
På Kinnarps respekterar och värdesätter vi människors olikheter. Vi strävar efter mångfald, där våra medarbetares olikheter berikar vår verksamhet.
Kinnarps erbjuder inredningslösningar för kontor, skola och vård/omsorg. Hög kvalitet och låg miljöpåverkan kännetecknar hela värdekedjan, från råmaterial till färdiga arbetsplatslösningar.
Läs mer på www.kinnarps.se
Sista ansökningsdag
2019-10-04