Löneadministratör

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Motala
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en löneadministratör till vår löneenhet. Tjänsten avser en tidsbegränsad period om tre månader då vi behöver en tillfällig förstärkning under vårt pågående utvecklingsarbete. Som löneadministratör kommer du att ingå i ett team med lönespecialister och löneadministratörer. Som löneadministratör arbetar du i huvudsak med löneadministrativa uppgifter. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar ca 5000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering. Är du en person som gillar förändringar och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss.

KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som löneadministratör hos oss söker vi dig som har:

• har ett positivt förhållningssätt till såväl ditt arbete som dina kollegor
• är strukturerad och gillar ordning och reda
• vill arbeta med löneadministration på ett nytt och modernt sätt då vi satsar på digitalisering
• har förmåga att motivera dig själv och ha energi och engagemang i ditt arbete
• är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen
• trivs med förändringar då vi kommer att förändra och utveckla vår löneprocess och organisation
• är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• vill hjälpa andra med din kunskap och är serviceinriktad
• då du kommer ingå i ett team har du en utmärkt samarbetsförmåga och hjälper gärna till där det behövs även om det inte är inom ditt vanliga arbetsområde

Vi vill dessutom att du har:

• Erfarenhet av löneadministration
• Stor dator- och systemvana
• Erfarenhet av att arbeta med löneadministration i Personec
• God kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
• Du ska också känna dig trygg i att använda Office-paketet med fokus på Excel
• Uttagen gymnasieexamen

Det är meriterande om du har:

• Eftergymnasial utbildning inom lön på minst ett år
• Erfarenhet från offentlig sektor, politisk styrd organisation eller annan större organisation
• Vidare är det även viktigt att du har stort intresse av löneadministration och digitalisering


ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Sista ansökningsdag
2019-09-16