Ekonomiassistent till spännande bolag i Kista

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Uppdraget

Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. Här har du kul på jobbet och alla medarbetare är på olika sätt en viktig del i den gemensamma utveckling av avdelningen. Hos vår kund sätter de stort värde i att samarbeta och lösa vardagliga utmaningar tillsammans. Varje dag har avdelningen ett gemensamt möte där de tillsammans tar fram dagens arbetsuppgifter och fördelar vem som gör vad. Teamet du kommer ingå i ansvarar för hantering av administrativa uppgifter på ekonomiavdelningen. Du kommer arbeta i projektform tillsammans med flera härliga kollegor. Detta är ett konsultuppdrag via The Place med start omgående och förväntas pågå 4 månader med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent har du bland annat dessa arbetsuppgifter:

• Registrering av kontrakt i projektsystemet POB
• Förberedelser av faktureringsunderlag
• Hantering av leverantörsfakturor som kommer från underleverantörer ska vidarefaktueras
• Göra intäktsavräkningar på aktiva projekt 
• Genomföra fakturering till kunder

Dina erfarenheter

För att passa och göra succé tror vi att du har:

• Gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
• Några års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av fakturering av tjänsteverksamhet
• Förståelse för bokföring och intäktsavräkning i tjänsteprojekt
• Goda kunskaper i Officepaketet generellt framför allt Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Erfarenhet av Navision är meriterande

Dina personliga egenskaper

Som person är du strukturerad och planerar gärna ditt arbete i förväg. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt samt sätter upp och håller deadlines. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och väl medveten om och mån om att leva upp till mål och kvalitetsstandard.
Andra egenskapersom uppskattas  är att du är stresstålig, lugn, stabil och kontrollerad i hektiska situationer. 

Låter detta som något som kan passa dig? Perfekt! Sök rollen redan idag!

Företaget

Vår kund är en större och ledande leverantör inom IT-infrastruktur. Koncernen finns representerade i sju länder. I Sverige har bolaget ca. 2300 anställda på ett trettiotal orter. Du kommer att sitta på deras huvudkontor i trevliga lokaler i Kista nära till kommunikationer och butiker.

The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling