ROI Media söker ekonomiassistent (English Speaker)

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
ROI är ett entreprenörsdrivet teknikföretag som grundades 2017 med ambitionen att bli den självklara partnern av leadsgenerering i Norden. Vårt smarta koncept med landningssidor, där vi kopplar ihop köpare & leverantör i deras specifika bransch och geografiska område, har tagit oss en god bit på vägen mot detta första delmål. Idag har vi över 150 nöjda kunder och kommer nu att utöka verksamheten ytterligare – både i Sverige och internationellt. Under 2020 gick BGF in som investerare i bolaget för att stödja den framtida tillväxten i Storbritannien och Europa. Det här är din chans att komma ombord i början av nästa etapp av vår resa.
ROI är ett spännande företag med stora framtidsvisioner, som nu ska utöka sitt team med fler likasinnade medarbetare.
Du kommer att få arbeta med ett av de ledande företagen inom ett nytt fält av online teknologi - där du får möjligheten att vara med på en otrolig tillväxtresa.


Sammanfattning av jobb
Att ge tillförlitligt och konsekvent stöd till verksamheten vid utarbetandet av räkenskaper, analyser och avstämningar

Arbetsbeskrivning
• Ansvar för att bevaka samt bearbeta utestående försäljningsfakturor för betalning. Detta kommer vara en betydande del av rollen till en början och tidigare erfarenhet av detta är meriterande.
• Stämma av leverantörs-/kundutdrag och förbereda betalningskörning för signering
• Upprätthålla aktuell rapport för äldre gäldenärer för veckorapportering
• Bankavstämningar
• Kundfakturering, se till att faktureringen behandlas i tid
• Bistå vid utarbetandet av räkenskaperna för månadsslut under överinseende av finansdirektören
• Samarbete och samordning med andra team för att hantera frågor som rör fakturering och leverantörsreskontra (inklusive extern bokförare)
• Stödja FD med utarbetande av månadsrapporter, variansanalys, budgetar och prognoser efter behov
• Bistå vid revisioner genom att tillhandahålla information till revisorer efter behov
• Andra ad hoc-uppgifter till stöd för FD/VD/Försäljningschef

Önskvärt
• Erfarenhet av att använda Fortnox bokföringsprogram
• Förståelse och erfarenhet av transaktionsredovisning/bokföring

Viktigt
• Engelsktalande
• Erfarenhet av att arbeta i redovisningsroll
• Uppmärksamhet på detaljer
• Goda kunskaper i Microsoft Excel
• Professionellt sätt
• Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga
• Förmåga att göra flera saker samtidigt och kunna prioritera arbetsuppgifterna
• Självgående och entusiastisk


Please submit your CV in English