Ledigt jobb som Operation Coordinator, DHL Rosersberg

DHL finns i 200 länder över hela världen, vilket gör oss till världens mest internationella företag. Med en arbetsstyrka på mer än 325 000 anställda, tillhandahåller vi lösningar för ett nästan oändligt antal logistikbehov. DHL är en del av världens ledande post-och logistikkoncern Deutsche Post DHL Group och omfattar affärsenheterna: DHL Express, DHL Parcel, DHL eCommerce, DHL Global Forwarding och DHL Supply Chain

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Industri, produktion, Management
Antal tjänster: 
1

Har du erfarenhet från logistikbranschen sedan tidigare? Har du tidigare haft personalansvar? Då är det kanske dig vi söker! Läs mer och sök jobbet redan idag! 

Som Operation Coordinator ansvarar du för ett team om cirka 20 personer där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda och fördela arbetsuppgifter samt följa upp och coacha medarbetare på individnivå. Du rapporterar till Operation Supervisor och kommer arbeta i Roserberg. 

 

Vad ingår i jobbet som Operation Coordinator?

 

  • Leda och fördela det dagliga arbetet inom ansvarsområdet.
  • Ha personalansvar för direktrapporterande medarbetare innebärande ansvar från rekrytering via introduktion, utveckling, medarbetarsamtal och rehabilitering till avslut.
  • Ansvara för att gruppens informationsflöde fungerar och underhålls
  • Optimera produktionsresurserna inom givna kostnadsramar
  • Ansvara för att nå överenskomna mål och nyckeltal/KPI: er för t ex produktivitet, kvalitet och leveranssäkerhet inom ansvarområdet
  • Implementera nya arbetsmetoder och rutiner
  • Initiera och medverka till det ständiga förbättringsarbetet
  • Verka för att förebygga ohälsa och olycksfall i arbetet samt att även i övrigt uppnå en god arbetsmiljö, genom att god ordning och reda råder samt verka för ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen.
  • Följa upp tidigare resultat gällande produktivitet, kvalité, ekonomi mm.

 

Vi söker dig med följande kompetens:

 

  • Ett ledarskap som präglas av respekt och resultat, delegerat ansvar och en väl utvecklad kommunikativ förmåga.
  • Lägst gymnasieutbildning,
  • God planerings- och uppföljningsförmåga,
  • God kommunikations- och initiativförmåga
  •  Ett engagemang för att utveckla verksamheten.
  • Goda färdigheter i Office paketet där mycket goda kunskaper i Excel är meriterande
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du lojal, lyhörd, ärlig, flexibel, noggrann och tydlig. Du är lösningsinriktad, har ett gott ordningssinne samt är kund- och serviceinriktad.

Arbetet innebär schemalagda arbetstider.

 

Hur söker jag jobbet

 

Det är enkelt! Klicka på ansök-knappen och följ instruktionerna. Notera att vi INTE tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Efter att din ansökan är inskickad kommer du att få ett mail skickat till dig med några korta frågor som måste besvaras för att vara aktuell i processen.

Välkommen med din ansökan!

 

Har du frågor kring tjänsten?

 

Maila mig på maria.stenback@manpower.se