Transportledare till Paroy

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Borås
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik, Kundtjänstarbeten
Antal tjänster: 
1
Vill du arbeta i en varierande och koordinerande roll där du i allra högsta grad bidrar till att skapa hög kundnöjdhet? Vi söker dig som gillar att prioritera och planera samt värdesätter en roll med stor frihet under ansvar. Här får du följa med i utvecklingen hos Paroy med många spännande projekt. Läs gärna mer om hur du kan bli Paroys nästa Transportledare!

Om vår kund
Paroy ingår i Svenska Oljebolaget AB som är Sveriges största privatägda energikoncern. Förutom Paroy och Svenska Oljebolaget ingår varumärkena HGL Bränsle och BränsleCompaniet. Med lokal närvaro säljer vi och distribuerar drivmedel och utgår från nästan alla Sveriges oljedepåer. Tillsammans med vårt rikstäckande nät av återförsäljare och ombud säljer och levererar vi 200 miljoner liter per år till nöjda kunder.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Transportledare hos Paroy övervakar och dirigerar du transporter så att rätt produkt når sina mottagare på rätt plats och i rätt tid. Du säkerställer att transporterna dirigeras på ett så effektivt sätt som möjligt med hänsyn till såväl fordonets uppbyggnad som chaufför och ekonomiska parametrar. En central del i tjänsten innefattar långsiktig och proaktiv planering, samtidigt som du kan omprioritera och koordinera flexibelt. Dina kontaktytor är många i form av både interna och externa kontakter såsom säljare, chaufförer och kunder.

Vi erbjuder dig en bred och koordinerande roll, där du får stort eget ansvar över din roll. Du blir en del av ett lokalt företag där man har roligt tillsammans. Här får du chansen att delta på gemensamma aktiviteter och varje dag bjuds det på frukost. Genom denna roll ser du till att pusslet blir lagt i en spännande bransch och på ett företag som erbjuder en tydlig produktflora samt alla miljöbränslen.


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en likvärdig roll. Kanske har du idag en roll som tankbilschaufför och vill ta steget att arbeta mer med planering och koordinering. Erfarenhet inom en liknande bransch ser vi som meriterande. Du har en mycket god systemvana och administrativ förmåga. Lastbilskörkort är en merit.

Är du en duktig planerare med hög social kompetens och ett stort engagemang? Då är det troligtvis dig vi söker. Du har ett starkt lösningsfokus och är du lika duktig på att se detaljerna som att förstå helheten. Vidare trivs du i en roll där du får koordinera parallella processer och vi värdesätter din förmåga att kunna agera flexibelt. Du har ett genuint affärstänk samtidigt som du gör det lilla extra för att lösa kundens behov. Eftersom rollen erbjuder många kontaktytor, ser vi din samarbetsförmåga som en viktig egenskap.

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande och sista ansökningsdag är den 22 april. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth: 033-430 38 48, jens@effektiv.se eller Sanna Johansson: 033-430 38 39, sanna@effektiv.se

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.