Redovisningsekonom till internationell advokatbyrå på Norrmalm

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Vår kund är en anrik advokatbyrå på Norrmalm. Företaget växer och behöver nu förstärkning på ekonomiavdelningen.

Vår kund

Vår kund sitter centralt i trivsamma lokaler på Kungsgatan. Företaget har stark omtanke för sina kunder och anställda. Hos vår kund blir du en respekterad medarbetare och får ta del i gemenskapen på kontoret från dag ett. Du kommer ansluta till ett kontor som värdesätter mjuka värden, god stämning och gemenskap. Här kommer du utvecklas i din roll som redovisningsekonom och samtidigt lära känna härliga medarbetare under humana förhållanden.

I rollen som redovisningsekonom kommer du även få den spännande utmaningen att göra konkursbokföring. Det är en liten skara ekonomer som besitter denna kompetens och vår kund erbjuder dig ett ypperligt tillfälle att lära dig!

Vår kund är väldigt mån om sina anställda erbjuder förmåner såsom t.ex. betald friskvårdstimme varje vecka och extra avsättning till pension. Arbetsbelastningen för rollen är generöst anpassad så att det finns utrymme för lärande och utveckling. När du har blivit ”varm i kläderna” kommer du även som medarbetare ha viktig roll i att hitta nya lösningar och ge förslag på rutiner.

Uppdraget har start omgående med planerad överrekrytering i höst.

Din profil

Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av ekonomi och kan hela redovisningskedjan fram till månadsbokslut. Du är självgående inom löpande bokföring, momsdeklarationer, kontoavstämningar, betalningar samt kund - och leverantörsreskontra. Du har goda kunskaper i Excel och Fortnox samt är en skicklig datoranvändare. Om du har erfarenhet av att göra löner så är detta meriterande.

Du prioriterar noggrannhet och är stolt över kvalitén på din insats. På kontoret bidrar du till arbetsglädje för dina kollegor och du tycker om att arbeta i ett team. Du är en prestigelös lagspelare som motiveras av att hjälpa dina kollegor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Löpande bokföring
- Betalningar
- Leverantörsreskontra
- Kundreskontra
- Momsdeklarationer
- Konkursbokföring
- Kontoavstämningar


System:
- Fortnox
- Klartext DOS
- Klartext 2008


Skallkrav:
- Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
- Arbetat med leverantörsreskontra och kontoavstämningar
- Baskunskaper i Excel
- Baskunskaper som datoranvändare


Meriterande:
- Arbetat med hela redovisningskedjan från ”ax till limpa”
- Tidigare arbetat med konkursbokföring
- Tidigare arbetat som redovisningskonsult
- Tidigare arbetat hos en advokatbyrå


Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Sista ansökningsdag
2020-08-29