Personalsekreterare

Placering: 
Lessebo
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
2
Arbetsuppgifter
Personalavdelningens uppdrag är att ge strategiskt, konsultativt och operativt stöd inom det personaladministrativa området till hela organisationen och på så sett se till att Lessebo kommun ytterligare stärker sin attraktivitet som arbetsgivare.

Personalavdelningen består idag av personalchef och en personalsekreterare, det är här Du kommer in. Vi skall utöka personalkontoret med ytterligare två personalsekreterartjänster tillsvidare.

Personalkontorets arbetsuppgifter är lag och avtal, ledarskap, kompetensförsörjning, rekrytering, medarbetarskap, anställningsvillkor, arbetsmiljö och hälsa, rehabilitering samt lön. Kort sagt vi ansvarar för hela det personaladministrativa området.

Arbetsuppgifter, Personalsekreterare 1

Arbetsuppgifterna kommer att vara mycket varierande från dagligt operativt arbete till att arbeta strategiskt och utveckla rutiner och processer inom det personaladministrativa området. Arbetsuppgifterna innebär att Du skall ge ett kvalificerat stöd till kommunens chefer. Fokus kommer att vara på lag avtal, lönestrategiskt arbete, arbetsrätt, samt allmänt förekommande personaladministrativa arbetsuppgifter. Du kommer att hålla utbildning för kommunens chefer och anställda.

Arbetsuppgifter, Personalsekreterare 2

Arbetsuppgifterna kommer att vara mycket varierande från dagligt operativt arbete till att arbeta strategiskt och utveckla rutiner och processer inom det personaladministrativa området. Arbetsuppgifterna innebär att Du skall ge ett kvalificerat stöd till kommunens chefer. Fokus kommer att vara kompetensförsörjning, avtalstolkning samt allmänt förekommande personaladministrativa arbetsuppgifter. Du kommer att hålla utbildning för kommunens chefer och anställda.



Kvalifikationer
Akademisk examen med personalinriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Minst 5 års erfarenhet av personalarbete är ett krav. Du har erfarenhet av avtalstolkning och allmän kunskap om avtal. Du har god kännedom av lönesystemet Personec P och rekryteringsverktyget VISMA Recruit. Vi kräver att du kan ge ett kvalificerat stöd till chefer, inge förtroende, vara prestigelös, vara lösningsinriktad, kunna samarbeta och skapa goda relationer, vara strukturerad, vara flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad och naturligtvis möter Du människor med respekt.

Vi förutsätter att du har god vana att uttrycka dig både i tal och skrift. Körkort för bil är ett krav.

Anställningsintervjuer kommer att hållas vecka 20.

Vänligen ange vilken tjänst Du söker.



Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning 

Omfattning: Heltid.




Information om arbetsgivaren
Vi är en växande kommun med ca 8 700 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. I Lessebo kommun är det lätt att lära känna varandra. Det finns ett nära samarbete förvaltningar och politiker emellan. Ansvar, respekt, tillit, tydlighet och utveckling är kommunens värdegrund.

Ansökan

Via Internet


Arbetsgivarens referensnr: A676298


Kontaktpersoner

Jan-Peter Elf, Personalchef
Tel: 0478-12525
E-post: jan-peter.elf@lessebo.se

Fackliga företrädare, Nås via kommunens växel
Tel: 0478-12500


Företag
Lessebo kommun, Kommunledningsförvaltningen
Sista ansökningsdag
2017-05-14