Boendeassistent till Stenhuggarvägen

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Uppsala
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Kontor, Administration, Service, Handel, Butik
Antal tjänster: 
3
Stenhuggarvägen 12

Vill du arbeta med att stödja, motivera och stimulera individers egen förmåga att utföra aktiviteter i det dagliga livet, samt skapa förutsättningar till ett aktivt och meningsfullt liv? Välkommen med din ansökan!

Omsorgsförvaltningen är en del av Uppsala kommun och arbetar på uppdrag av omsorgsnämnden. Målet med förvaltningens arbete är att personer med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning får det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Omsorgsförvaltningen är indelad i fem olika avdelningar, varav ordinärt boende är ett.

Våra verksamheter tar emot unga vuxna med varierande funktionsnedsättningar, till stor del inom neuropsykiatriska området.

Inom Omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.

Vi arbetar utifrån vår värdegrund, arbeta tillsammans, välkomna nyskapande och göra skillnad.


Ditt uppdrag
I uppdraget ingår arbete med att stödja, motivera och stimulera individens egen förmåga att utföra aktiviteter i det dagliga livet, samt skapa förutsättningar till ett aktivt och meningsfullt liv för individen. Som boendeassistent är ditt uppdrag att utifrån individens egna förutsättningar och mål underlätta vardagen för den enskilde. Att stärka och utveckla dennes personliga resurser för att klara ett så självständigt liv som möjligt. Du har ett lösningsinriktat förhållningssätt, en god samarbetsförmåga och social kompetens samtidigt som du tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

I ditt arbete ska du agera för god kvalitet och måluppfyllelse enligt verksamhetens samtliga styrdokument samt aktivt verka för utveckling på arbetsplatsen. För att säkerställa kvalitet är det också av vikt att du kan identifiera förbättringsområden och genomföra dessa.

Arbetstiderna är förlagda både dag och kvällstid, vardagar och helger. Som boendeassistent arbetar du med arbetsuppgifter som dokumentation, upprättande av genomförandeplaner, kontaktmanskap samt att delta i samverkans-, verksamhets- och arbetsplatsmöten. I dina arbetsuppgifter ingår även att tillgodose den enskilde en trygg tillvaro och vara behjälplig och ge stöd i personlig omvårdnad, att motivera och medverka vid olika fritidsaktiviteter och att tillgodose kvalitét i den dagliga livsföringen. Alla i en hem vanligen förekommande uppgifter så som matlagning, städ och tvätt ingår i arbetsuppgifterna.


Din bakgrund
Vi söker dig som har omvårdnadsprogrammet eller likande utbildning som arbetsgivaren anser lämplig. Har du gått barn- och fritidsprogrammet, har pedagogisk utbildning, utbildning inom beteendevetenskap eller har påbyggnadsutbildningar inom neuropsykiatriska området ses det som meriterande för tjänsten. Vi ser att du har erfarenhet av arbete inom LSS. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete med intellektuella funktionsnedsättningar och/eller arbete på HVB. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande, av att arbeta med alternativ och kompletterande kommunikation (AKK), motiverande samtal (MI) samt av att arbeta med Outlook och journalsystemet Siebel. Vi ser att du är van att använda dator samt har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Det är önskvärt om har B-körkort.

Som person är du lugn, serviceinriktad och samlad i olika situationer och kan fokusera på rätt saker samt har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Du är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt samt är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt. Dessutom har du en god empatisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Jennie Visén, verksamhetschef, 018-727 63 01
Rasmus Sundström, avdelningschef, 018-727 85 88

Facklig företrädare:
Kommunal, 010-442 88 16

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till omsorgsförvaltningen. Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsnedsättning ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, men också verksamhetsuppföljning och långsiktig planering. Här finns tre uppdrag: systemledning, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Inom omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.