Ekonomiassistent/Leverantörsreskontra till Alingsås

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster

Placering: 
Alingsås, Lerum, Vårgårda
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Till vår kund i Alingsås söker vi nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Du blir anställd av Manpower, uthyrd till kunden och för rätt person finns mycket stora möjligheter till anställning hos kund. Uppdraget är på heltid och startar omgående eller enligt överenskommelse.
 

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du arbetar i ett team som hanterar den dagliga driften inom leverantörsreskontran, mestadels administrativt ekonomiarbete av transaktionskaraktär. Arbetet utförs på ett systematiskt sätt och följer uppsatta riktlinjer och policys, i rollen är det viktigt att man förstår processen och kan utvecklas i sin roll samt tillföra merfärde i form av förbättringar mm.

I rollen kommer du att jobba med löpande arbete inom leverantörsreskontra såsom:
- Registrera ankomna leverantörsfakturor
- Omkontering samt matchning av leverantörsfakturor
- Avvikelsehantering
- Hantera betalningspåminnelser samt följa upp fakturaärenden
- Arbeta enligt beslutad process och aktivt arbeta för att stänga ärenden och föreslå förbättringsåtgärder.
 

Vem söker vi till denna tjänst?
Du har erfarenhet av operativt ekonomiarbete inom leverantörsreskontra och har god kunskap om reskontraprocessen. Högskoleutbildning inom Ekonomi är meriterade men inget krav.
Vidare är du en driven kommunikativ person med en mycket hög serviceförmåga, såväl mot interna som externa kontakter. Du är också strukturerad, noggrann och är bekväm med förändringar och ser det som en möjlighet till utveckling. Du har goda kunskaper i svenska och engelska och uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Vi ser att du har god datorvana, mycket goda kunskaper i MS Office och du bör tidigare ha arbetat i något större affärssystem, har du tidigare arbetat i Movex M3 är det en klar fördel.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
 

Vad kan vi erbjuda dig? 
Som konsult hos Manpower får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir anställd på 100% av Manpower och uthyrd till kunden som ligger i Alingsås. Du arbetar måndag till fredag, kontorstider.
Du startar omgående eller enligt överenskommelse. Då tjänsten kan generera en anställning hos kunden är det en stor fördel om man bor i Alingsåsområdet.
 

Är detta jobbet för dig? 
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Manpower via e-post freido@manpower.se
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2017-09-22.

Varmt välkommen med din ansökan!