Receptionist / Telefonist

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
IVO söker receptionist/telefonist

Tjänsten är placerad på Kommunikationsenheten vid Avdelningen för verksamhetsstöd- och styrning i Stockholm. På avdelningen finns, förutom Kommunikation, enheterna Ekonomi, IT, HR, Analys och Rätts och avdelningen arbetar med verksamhetsövergripande, strategiska frågor.

Du är en av fyra personer i vår back-office funktion och en av två telefonister/receptionister hos Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Närmaste chef är kommunikationschefen. 


Dina arbetsuppgifter

Som telefonist svarar du på vårt växelnummer och hjälper inringande att få svar på sina frågor, eller att bli vidarekopplade i de fall du inte kan besvara ärendet själv.

I rollen som receptionist tar du emot besökare i vår reception samt hanterar olika administrativa uppgifter i anslutning till det.

I stort är arbetet varierande och det är viktigt att du trivs med att växla mellan olika situationer och arbetsuppgifter.


Vi söker dig som har


• Minst två års erfarenhet av liknande arbete
• Minst två-årig gymnasieutbildning 
• Goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt 
• Goda IT-kunskaper

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och för att nå framgång är det viktigt att du trivs i rollen att vara myndighetens ansikte utåt. Vi vill att du har en utpräglad känsla för god service och gott bemötande. Vi ser också att du har ett intresse för samhällsfrågor och IVOs verksamhet. 

Rollen ställer vidare krav på att du kan hantera personer i många olika situationer och tillstånd. Vissa samtal kan vara emotionella och uppfattas som besvärliga, varför det är viktigt att du alltid agerar professionellt och har integritet som myndighetens företrädare. Du är flexibel och trivs i ett högt tempo, samtidigt som du har struktur och säkerställer att ärenden hanteras i prioriteringsordning.

Meriterande


• Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig förvaltning
• Kunskaper i växelsystem, gärna Trio


Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. 

IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat och vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald. 

Anställningen är tillsvidare med en sex månaders initial provanställning. Tillträde enligt överenskommelse och tjänsten avser heltid med placering vid Torsplan, i Stockholm.

 

Hur du ansöker

Sista ansökningsdag är den 24/7. Ansök genom att bifoga personligt brev och CV - betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekryterings- eller annonseringshjälp.


IVO bidrar till en säker vård och omsorg
IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.