Turbinspecialist / Teknisk Support vindkraft , Malmö

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Malmö
Bransch: 
Industri, produktion, Kvalitet och miljö
Antal tjänster: 
1
Cathcart Energy söker för närvarande efter en kandidat för att arbeta som Turbinspecialist / Teknisk Support för vår kund inom vindkraftsindustrin. Bolaget är en utvecklare inom onshore vindkraft, med service och driftansvar, som har flera kontor i olika länder globalt. Rollen innebär att arbeta med support och koordinering för servicetekniker ute på site. Du kommer vara baserad på huvudkontoret i Malmö.

Detta är en chans att arbeta med en ledande aktör inom landbaserad vindkraft, som har en internationell verksamhet med kontor över hela världen. Bolaget är i en mycket expansiv fas, och därav finns det bra förutsättningar för att utvecklas med bolaget internt.

Du kommer i denna roll ha mycket kontakt med serviceteknikerna som är ute på site för att ge både support samt information via telefon och e-post. Ditt arbete fokusera på att assistera serviceteknikernas dagliga arbete med vägledning och teknisk support, samt vara behjälplig för att få fram information genom våra databaser som kan underlätta serviceteknikernas arbete. Därav kommer du vara en oerhört viktig del av ett serviceteam.

För denna roll kommer du behöver vara organiserad och strukturerad, för att vara så effektiv som möjligt. Du behöver även vara bekväm med att prata i telefon samt ha en bra kommunikations- och samarbetsförmåga.
Utöver detta kommer du även får åka ut på site om serviceteknikerna inte lyckas hitta felet på turbinerna, för att agera som support för att utvärdera, analysera och lösa problemet.

Kandidater vi söker efter för denna roll ska gärna ha en eftergymnasial utbildning med en teknisk bakgrund. Om du har en YH-utbildning inom teknik eller en utbildning inom El ses detta som en fördel. Likaså kandidater som har tidigare erfarenhet inom att arbeta med service och underhåll inom vindkraft.

I denna roll behöver du samarbeta bra med dina kollegor, då du kommer arbeta som en del av ett team på supportsidan men även med serviceteknikerna. Då du även kommer att arbeta självständigt behöver du kunna strukturera och organisera ditt arbete så att arbetet utförs så effektivt som möjligt. Då förtaget är ett internationellt bolag så behöver kandidater ha Svenska och Engelska språkkunskaper i både tal och skrift.
Detta är en heltidstjänst, med startdatum snarast möjligt. Kandidater kommer arbeta fem dagar i veckan och rollen innebär viss beredskap, vilket ger extra ersättning.




Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag.