Kundansvariga till Kundservice

Bank & finansbranschen är under stor förändring. Med hållbarhet i fokus driver vi förändring och vi vill leda utvecklingen inom vårt område boende och boendeekonomi. Förändrade kundbeteenden och digitaliseringen med ökad transparens skapar stora möjligheter för oss. SBAB växer och tar marknadsandelar. Vårt värderingsdrivna arbetssätt med inkluderande ledarskap och självdrivande medarbetare tar oss beslutsamt framåt med tempo.

Placering: 
Karlstad
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kundtjänstarbeten, Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
10

Vi bidrar till bättre boende och boendeekonomi - Vill du vara med?

Som Kundansvarig i SBAB är du den som har kontakten med våra kunder. Din uppgift är att tillsammans med dina kollegor säkra den övergripande strategin och förverkliga vår vision - att erbjuda Sveriges Bästa Bolån.

SBAB kännetecknas av stort ansvarstagande samt viljan att göra skillnad. Vi präglas av en snabb förändringstakt och utmanar ständigt invanda mönster och gamla sanningar. Därför söker vi nu dig med förmåga att förverkliga drömmar och förenkla vardagen för våra kunder. Samtidigt brinner du för utveckling av både dig själv och vår affär.

Ditt fokus kommer att vara att:

  • ha en kvalificerad dialog med våra privatkunder och deras behov av in- och utlåning samt den totala boendeekonomin.
  • skapa långsiktiga kundrelationer där kundens tillit och nöjdhet är en central del i din arbetsroll.
  • verka mot vårt gemensamma mål om att skapa värde för kunden.

Om du är en engagerad och kvalitetsmedveten person, självklart passionerad för våra kunder, är det här en perfekt roll för dig. Du kommer ta ett aktivt ägandeskap för såväl nya som befintliga kunder inom Sveriges mest snabbväxande bank!

Din bakgrund? Det tror vi du vet bäst. Överraska oss!

På SBAB vet vi att vår omvärld förändras i en allt snabbare takt. Desto mer komplexa arbetsuppgifter, desto viktigare med en organisation som präglas av mångfald för att uppnå bästa möjliga resultat. För oss handlar det om att aktivt ta ställning för att fler perspektiv berikar genom att arbeta inkluderande.

För att trivas i den här rollen vill vi att du:

  • har ett tydligt kundfokus
  • ser värdet i att möta kunden på dennes villkor.
  • har en analytisk blick och motiveras av att ställas inför komplexa frågeställningar.
  • stimuleras av att arbeta i en organisation som ständigt utmanas i att tänka nytt och utvecklas, med hög kvalitet och kundnöjdhet som mål.
  • gillar ett högt tempo, utan att tumma på kvaliteten.

Alla våra nyanställda genomgår en omfattande introduktionsutbildning för att lära sig vår verksamhet. Det är förstås en fördel om du har erfarenhet av in- och utlåning, försäkringsförmedling och goda kreditkunskaper. Du bör ha en universitetsutbildning, inom relevant område, eller motsvarande arbetslivserfarenhet som grund. Du är duktig på svenska och engelska. Behärskar du ytterligare språk är det en merit.

Arbetstiden är schemalagd utifrån våra kunders behov, så vi arbetar även till viss del kvällar och helger. Vårt kontor finns i centrala Karlstad.

Din ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Har du frågor om tjänsten kontakta Christina Stenstrand, tfn 054-221887 eller e-post christina.stenstrand@manpower.se.

Välkommen med din ansökan!

SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Vår affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. För att särskilja oss på bolånemarknaden, långsiktigt förstärka vår position och uppnå vår vision - Sveriges bästa bolån - arbetar vi ständigt med att utveckla vårt kunderbjudande. Antalet kunder uppgår till cirka 350 000 och vi är ca 550 medarbetare. SBAB hade Sveriges nöjdaste bolånekunder 2014, 2015 och 2016, enligt Svenskt Kvalitetsindex, något vi är mycket stolta över.