Finsktalande kundservicemedarbetare till framtida uppdrag i Helsingborg/Äng

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Helsingborg
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1
OM WORKZ

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder dig en trygg, fast anställning med kollektivavtal. Vi tar ansvar för din kompetensutveckling, vi coachar och ger feedback - allt för att säkerställa att du får en lång och framgångsrik tid inom kundserviceyrket.

Vi ger dig grunden för ditt fortsatta yrkesliv. Vi vill att du ska vara den bästa möjliga kundservicemedarbetaren. Därför investerar vi både tid och pengar på att certifiera dig. Det gör vi för både din, Workz och våra uppdragsgivares skull. Certifieringen bygger på en rejäl grundutbildning följd av olika träningspass och löpande coachning och utvärdering, allt med fokus på dina egna utvecklingsbehov. Det kommer göra dig mer effektiv, trygg och glad på jobbet.

Tjänsten omfattas naturligtvis av kollektivavtal, vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande lön, semester och pension.

VAD GÖR EN KUNDSERVICEMEDARBETARE?

Som medarbetare på ett kundcenter kommer du att vara ansiktet utåt, den första kontakten för våra samarbetspartners kunder, och därmed en representant för varumärket. De huvudsakliga arbetsuppgifterna i en kundservice är att besvara frågor från kunden, ge information om tjänster och produkter, ta emot beställningar, sköta reklamationer, merförsäljning och ge teknisk support. Vanligtvis ingår även administration i form av ärendehantering och återkoppling till kollegor och kunder.

Kunder använder olika kontaktvägar, mestadels telefon, mail och chatt. Därutöver kan även kontakt via sociala medier såsom Facebook, Instagram eller Twitter förekomma. Hos vissa av våra kunder kan ett kundcenter också innebära att man bemöter kunder över disk eller reception. Arbetet sker på kontor, ofta i ett större kontorslandskap tillsammans med ett team.

Kundservice besvarar olika typer av ärenden, vilka kunderna är och deras humör är väldigt varierande, då anledningen till kontakten beror på vilken typ av verksamhet vår kund har och vilka ärenden just du ska ansvara för. Vi ser att man på ett pedagogiskt sätt kan förklara och argumentera för den bästa lösningen för kunden och således göra kunden – oavsett ingångsläge – nöjd.

VI SÖKER DIG

Tidigare erfarenheter är meriterande men inget krav. Du kommer långt med servicetänk och bra kundbemötande. Har du arbetat med människor tidigare, kanske i butik, på restaurang eller i sportsammanhang, är det en fördel. Du får alltid en gedigen utbildning så att du har alla förutsättningar för att klara av din roll som kundservicemedarbetare.

Datakunskaper är avgörande. För vissa tjänster kan det handla om grundläggande kunskaper såsom att vara snabb på tangenterna, klara av att arbeta med många skärmar och arbeta i flera program och fönster samtidigt. Medan det för andra tjänster kan krävas erfarenhet av ett visst system. Att vara snabblärd i nya dataprogram är en stor fördel för att lyckas i yrket.

Språkkunskaper vi eftersöker till denna tjänsten är flytande svenska och finska, tredje språk är meriterande men inget krav.

För att prestera i kundserviceyrket är simultankapacitet och logisk förmåga nödvändigt. Dessa kunskaper testar vi av genom ettservicetest, vilket skickas per mail när du har registrerat din profil hos oss. När du har genomfört testet är du en aktiv kandidat hos Workz, vilket innebär att vi kommer kontakta dig så snart vi har uppdrag som passar din profil.

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl utbildning inom olika delar av kundservice. Du har även möjlighet att bli certifierad i kundservice, något som uppfattas som värdefullt på arbetsmarknaden.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult.
Sista ansökningsdag
2020-06-30