Löne- och systemadministratör på Löneenheten

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Löne- och systemadministratör på Löneenheten

Placering: 
Härryda
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Välkommen till Härryda kommun, en arbetsplats där vi tror att olikheter berikar oss och höjer kvalitén. Vi är en serviceorganisation med myndighetsansvar och letar efter dig som vill vara delaktig, är engagerad och tar eget ansvar. Vi levererar service med hög kompetens och kvalitet i en kommun som rymmer många spännande projekt och goda kollegor. Härryda kommun ligger mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen.

Vi söker dig som vill arbeta som löne- och systemadministratör hos oss på Löneenheten i Härryda kommun. Löneenheten är en del av Personalfunktionen som är det centrala stödet för alla typer av personal- och lönefrågor. I vårt uppdrag ingår även att administrera ett antal systemapplikationer.

Letar du efter ett varierande arbete med många kontaktytor och frihet under ansvar? Ett arbete där du som en del i ett team är den viktiga personen som kopplar samman och balanserar verksamheternas behov mot teknikens möjligheter och utmaningar. Uppskattar du att arbeta med så väl övergripande frågor som att göra djupdykningar i olika typer av problemlösningar? Är du intresserad av systemadministration? Då har vi det arbete du letar efter.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten består av två delar, det ena som systemadministratör för våra TimeCare-system, som används för schemaplanering och bemanning, det andra som löneadministratör.
När det gäller arbetet med TimeCare är vi på väg in i en mycket spännande fas där vi kommer att göra en nystart och ta användningen av systemet till en för oss ny nivå. I detta arbete kommer du som systemadministratör att ingå i en arbetsgrupp tillsammans med personal från våra bemanningsenheter samt en projektledare från socialtjänsten. Arbetet med att fylla vår nya databas med information och regelverk har börjat och du kommer att vara en viktig del i det fortsatta arbetet med att ta fram och implementera arbetssätt och rutiner samt utbilda användare.

I arbetsuppgifterna ingår också att medverka vid installationer och uppgraderingar i samarbete med vår IT-funktion och leverantörer, samt hantera daglig support.
Detta är en helt ny tjänst med utrymme att inom givna ramar sätta sin personliga prägel.

KVALIFIKATIONER
Du har en eftergymnasial utbildning som löneadministratör och har några års erfarenhet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Som person är du serviceinriktad, du har lätt för att ta in olika perspektiv och har en god pedagogisk förmåga.
Du är bra på att kommunicera över verksamhetsgränser och har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.
Du uppskattar utmaningen att tolka och foga samman verksamhetsbehov med tekniska lösningar.
Du kan tempoväxla och hantera olika personligheter i olika situationer.
Du är strukturerad och ordningsam och kan planera och prioritera ditt arbete med hänsyn till deadlines.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av TimeCare och/eller systemadministration.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ser gärna att du söker tjänsten via Offentliga jobb. Om du önskar skicka din ansökan med brev tar vi emot den på adress:
Härryda kommun, Personalfunktionen, 435 80 Mölnlycke
Kom ihåg att ange referensnumret på den tjänst du söker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Härryda kommun har upphandlade avtal.
Sista ansökningsdag
2019-05-15