Handledare Stöd och matchning i Gävle och Sandviken

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Gävle
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Save your Time är ett mindre företag som finns i Gävle och Sandviken. I detta avtal samverkar vi som underkonsult till Beliv AB .
Vi har goda kunskaper om utbildningar och yrken och hur de hänger ihop med arbetsmarknaden. Beliv AB har under många år haft avtal med Arbetsförmedlingen som kompletterande aktör för Stöd och matchning.
Uppdraget syftar till att matcha arbetssökande med målet att nå en sysselsättning såsom arbete eller utbildning. Det handlar om att göra deltagaren matchningsbar genom kreativa metoder. Du kommer att arbeta mot en bred målgrupp bestående av personer som i varierande grad står utanför arbetsmarknaden.
Som handledare ansvarar du för det löpande arbetet med deltagarna.Vi vill ge verktyg för att komma vidare till studier och arbete men även sådant som stärker på lång sikt.
Vi behöver nu utöka vår verksamhet med ytterligare en person.
Till oss vänder sig människor som vill hitta sin plats på arbetsmarknaden. Antingen efter en längre arbetslöshet, andra för sitt första jobb. Vårt uppdrag är att tillsammans med deltagaren ta klivet in på arbetsmarknaden. Som handledare i uppdraget i Stöd och Matchning ansvarar du för att matcha, motivera, coacha och vägleda arbetssökande till egen försörjning genom arbete eller utbildning.
Mer finns att läsa på vår hemsida; www.saveyourtime.se
För att arbeta som handledare krävs att du uppfyller minst en av nedanstående kravprofiler:
Kompetensprofil 1:
Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena:
-Arbetsliv
-Organisation och personalarbete
-Studie- och yrkesvägledning
-Företagsekonomi
Arbetslivspsykologi
-Beteendevetenskap
-Arbetsterapeut
-Socionomutbildning
Och
- Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de fem senaste åren.
Eller;
Kompetensprofil 2
- Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat. Och
- Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid från något av följande yrkesområden:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning
Du bör också uppfylla de generella kompetenskraven:
- Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet.
- Goda kunskaper i Engelska.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Dagligt arbete med deltagare i tjänsten i syfte att uppnå uppsatta mål - Matchning av deltagare mot sysselsättning (arbete eller utbildning) - Nätverkande med lokala samarbetspartners och företagskontakter - Uppföljning och utvärdering av deltagare - Administration
Personliga egenskaper
Du kommunicerar väl på svenska och engelska samt har god datorvana. Vidare bör du tycka om att nätverk och bygga lokala relationer och samarbeten. Du är också en person som uppskattar ordning och reda och som är duktig på att sköta daglig administration kring det dagliga arbetet. Du är en person som ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande vardag. Du behöver vara lyhörd och in lyssnande utifrån deltagarens behov.
Vi förutsätter även att du har vana av att planera och strukturera arbetsdagens insatser både självständigt och i samarbete med dina kollegor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Rekryteringen sker löpande. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2021-05-20
Ansökan sker enbart via
E-post till: info@beliv.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag
2021-05-20