Lönekonsult till Statens servicecenter, Eskilstuna

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Eskilstuna
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker lönekonsult i rollen som lönehandläggare till division myndighetsservice för avdelningen lönerelaterade tjänster 1. Avdelningen har sex enheter under sig och anställningen kommer tillhöra enheten för lönetjänster Eskilstuna där det idag finns ca.15 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönehandläggare arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra myndigheter och externa parter. Du kommer exempelvis att hantera ca. 1 100 löner per månad. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service, vara serviceinriktad
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att ta ansvar, säkerställa kvalité och leverans
• Att ha förmåga att kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med löneadministration åt många kunder samtidigt med stora volymer
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Arbetat med lönesystemet Palasso
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom staten

Övrigt
Anställningen är 100% och en tillsvidaretjänst och en 100% tidsbegränsad t.o.m. 2020-12-31.
Startdatum enligt överenskommelse.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Eskilstuna.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 8 mars 2020.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.