Erfaren Projektledare till Netab Entreprenad

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Botkyrka
Bransch: 
Bygg, Anläggning
Antal tjänster: 
1
NETAB Gruppen AB är en etablerad elfirma som startade sin verksamhet i början av nittiotalet. Vi utför alla typer av uppdrag inom installationsområdet och vår verksamhet bedrivs genom tre olika avdelningar, Entreprenad, Service och Tele/Data. Vi sitter i fina lokaler i Tullinge och jobbar på uppdrag i hela Stor-Stockholm. Våra kunder består av företag, organisationer och kommuner samt Stockholms stad. Företaget bedriver ett aktivt KMA- arbetet och är ISO-certifierade i såväl kvalitet, miljö som arbetsmiljö och är såklart medlemmar i installatörsföretagen. Vi är stolta över att vara en stabil och trygg arbetsplats som erbjuder våra anställda såväl utvecklingsmöjligheter som en god social gemenskap.

Vi vill växa!
Netab Entreprenad söker nu en projektledare som tillsammans med avdelningens arbetsledare, ska vara med och bidra till företagets fortsatta framfart. Tjänsten innebär i första hand att driva företagets entreprenadprojekt genom hela projektprocessen. Netab befinner sig i en tillväxtfas, i och med det det kan även andra uppgifter och ansvarsområden bli aktuella - självklart utifrån din vilja och intresse.

Vi erbjuder dig som anställd ett väl tilltaget friskvårdbidrag. Firmatelefon är en självklarhet liksom miljöklassad förmånsbil. Utöver det erbjuds också löpande kompetensutveckling genom ett individuellt utbildningsprogram utifrån behov och erfarenhet.

Som projektledare på Netab kommer du bl.a. arbeta med:

- Planering, koordinering och genomdrivande av entreprenadprojekt i enlighet med företagets etablerade processer och ha KMA-ansvar i projekt
- Leda arbetet för att upprätthålla god kvalitet och hög effektivitet
- ÄTA-hantering
- Analys av förfrågningsunderlag och arbete med upphandlingar, t.ex. LoU
- Projektering, budgetarbete, och kalkylering
- Materialinköp och kontakt med leverantörer
- Hantera samarbete med underentreprenörer samt vårda och utveckla kundrelationer


Rollen är administrativ och du kommer att ha budgetansvar för flera projekt parallellt. Se till att det finns Kvalitets-, Miljö- och Arbetsmiljöplaner till projekten du arbetar på och att de efterföljs. Utöver detta förväntas du också arbeta med sälj, och alltid utveckla dina kontakter för framtida uppdrag.

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet i branschen med stor kompetens inom entreprenadprojekt. Du uppskattar en roll där du får ta stort ansvar i det dagliga arbetet och strukturera och driva arbetet framåt tillsammans med ditt team.

Som person är du - självgående, noggrann och lösningsorienterad samt har god samarbetsförmåga. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och deadlines samt är en serviceinriktad person som värdesätter lojalitet och kvalitet.

Du får gärna ha en entreprenöriell ådra för att kunna föreslå förbättringar i olika projektprocesser. Ett genuint intresse av att göra affärer med kunden i centrum värdesätts högt.

Krav

- Minst gymnasial utbildning, teknisk, inom el alternativt högskoleingenjör
- 10 års erfarenhet från arbete i byggbranschen, gärna inom elinstallationer
- 5 års erfarenhet av en liknande roll t.ex. Projektledare eller Ledande montör
- God kännedom om LoU samt olika tillämpningar inom ABT06 och AB04
- Goda kunskaper inom KMA-området
- God ekonomisk kunskap och erfarenhet från budgetarbete
- Administrativ förmåga liksom stor datavana, Officepaketet
- B-körkort
- Du talar och skriver svenska obehindrat


Meriterande

- Erfarenhet från kalkylering samt
- Erfarenhet av arbeta med CAD
- ECY-certifikat


Övrigt
Tillträde: snarast, efter ö k
Anställning: Provanställning. Vi följer kollektivavtal.
Arbetstid: Heltid, mån-fre, 07-16
Lön: Fast lön.
Ansökan: Skicka din ansökan här! (https://jobb.tillvaxtbotkyrka.com/jobs/preview/b7027f0b-3687-40a9-ac24-59a72795853b)

Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.
Sista ansökningsdag
2020-08-30