Serviceinriktad löneadministratör till Linköping

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Serviceinriktad löneadministratör till Linköping

Placering: 
Linköping
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Samhall söker Löneadministratörer med stort intresse för modern lönehantering 
Vill du vara med och utvecklas på lönefunktionen på ett av Sveriges största bolag? Är du snabblärd, trivs att arbeta i team och är van att hantera flera arbetsuppgifter parallellt med varandra? Har du dessutom erfarenhet från att arbeta med löneadministration och drivs av att jobba med ständiga förbättringar? Då har vi tjänsten för dig i!  
 
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 200 orter och omsätter årligen cirka åtta miljarder kronor. 
Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera. 
 
Samhalls ekonomi- och löneavdelning finns i Linköping och består av ca 70 medarbetare inom ekonomi och lön.  På löneavdelningen arbetar 21 personer och vi hanterar ca 280.000 löner varje år. Just nu står vi inför spännande utmaningar kring förändrat arbetssätt och nya IT lösningar. 
 
Arbetsbeskrivning  
Administration av anställningar/avgångar  
Kontroller och analyser av inrapporterade lönedata och underlag  
Hantering av underlag via mail och post  
Registreringar och rättelser av lönedata  
Registrering av protokoll/lönerevision  
Reseräkningsadministration och förmånshantering  
Administration av frånvaro/ledigheter 
Administration och support mot linjen gällande lönerelaterade frågor  
 
Utbildning, erfarenhet och personliga kvalifikationer 
Vi söker dig som har gymnasiekompetens inom ekonomi samt KY specialiserat på lön, eller tidigare erfarenhet från lönehanteringsarbete.  Du är noggrann, ansvarsfull och gillar att arbeta i ett högt tempo vilket innebär att du fungerar bäst när du har många processer igång samtidigt.  
För att trivas i rollen behöver du vara flexibel, serviceinriktad och stresstålig. Du är en positiv och lyhörd person samt har en god prioriteringsförmåga. Det är viktigt att du är en lagspelare då du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor. Du har god förståelse för avtalshantering och ekonomi, samt systemvana innefattande goda kunskaper i Excel. Rollen inkluderar många kontaktytor med internt anställda och andra parter, vilket kräver en förmåga att kommunicera väl både skriftligt och muntligt samt ha förmåga att leverera service på hög nivå. 
 
Anställningsform och övrig information 
Tjänsten är ett vikariat om minst 12 månader med start from maj 2019. 
Vi jobbar med löpande urval av ansökningar så vänta inte med att skicka just din ansökan! 
 
Upplysningar om tjänsten lämnas av:  
Lönechef: Caroline Axén 013- 37 33 79 
 
Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av:  
HR stöd: Lina Hagström 013-12 97 66 
 
Fackliga företrädare:  
Siwerth Ahlm Unionen 013-37 33 26 
Asim Zilic SACO 021-83 18 20 
Tommy Salomonsson Ledarna 013-37 33 53
Sista ansökningsdag
2019-02-27