Key Account Manager för influencer marketing

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Uppsala
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1
Brinner du för sociala medier och tycker du om att prata med människor? Vill du vara med i en ungt och innovativt team med grymma förutsättningar för att växa inom bolaget?
Edmira är ett influencer marketing-företag som huserar i stora luftiga lokaler på Slottet i Uppsala. Vi håller personalvård högt och har under snart fyra år byggt och utvecklat ett av stadens härligaste medarbetarteam. Här är det högt i tak och chefer jobbar jämsides med övriga anställda i en positiv, härlig balans.
För att stärka teamet söker vi nu en Key Account Manager på heltid för Edmira (T&E Media). Jobbet går ut på att förvärva nya kunder och hjälpa dem med deras kampanjer, välja passande profiler, kontakta och sköta kontakten med dessa. Med en datadriven modell, konkurrenskraftig produkt och en stark teamkänsla försöker vi alltid överträffa våra kunders förväntningar. Vi hjälper företag inom mode- och skönhetsbranschen, livsmedelsindustrin, m.m. att nå ut med sina produkt och sitt budskap via influencers.
Vem är du?
Du är en person som älskar att prata med människor och är duktig på att bygga relationer. Att tillsammans med kollegor och kunder sitta och brainstorma fram roliga och innovativa kampanjer tycker du är genuint riktigt roligt. Att det finns en trygghet i att ha en grundlön men samtidigt ha möjlighet att påverka din egen lön varje månad är nära på ett måste för att du ska hålla dig motiverad.
Vi tror att du har en bakgrund inom försäljning och/eller social media marketing och du pratar obehindrat såväl svenska som engelska. Skulle du dessutom kunna prata franska, tyska eller spanska blir vi bara glada.
Vad är din roll hos oss?
Du kommer att arbeta med uppsökande försäljning främst över telefon och kommer att hålla möten över skype/zoom men i de fall kunderna sitter i närheten blir det även fysiska möten. Du kommer att ha din egen kundstock där målet alltid är att ha långa relationer med återkommande kampanjer. Självklart har du full stöttning utav resten av teamet och då vi även äger och driver mötesbokningsfirma som sitter i samma lokaler kommer du med tiden få disponera mer resurser i form av medarbetare som kan hjälpa dig att hitta nya intressanta potentiella kunder.
Låter detta som ett jobb för dig?


Kontakta Isak Moberg på isak@weareedmira.com och märk ämnesraden ”Ansökan Edmira”, senast den 31/4/2020.


Du kan läsa mer om oss på weareedmira.com.
Sista ansökningsdag
2020-05-27