Kursadministratör/koordinator till APC

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Om oss:
På AT och ST-enheten arbetar 13 studierektorer, en enhetschef och två handläggare med ett allmänmedicinskt utbildningsuppdrag som är driftsobundet och innefattar stöd, kvalitetsgranskning samt samordning av extern och intern utbildning av 610 läkare under specialiseringstjänstgöring (ST). Enheten bedriver också extensiv ST-kursverksamhet. Studierektorernas arbete utförs till största delen ute på våra 180 utbildningsenheter. Vår personal deltar också i urval, introduktion, utbildning samt placering/HR-hantering av ca 230 läkare årligen under allmäntjänstgöringen (AT). Vi samarbetar med övriga SLSO, länets sjukhus, Hälso- och sjukvårdens förvaltning, Regionledningskontoret och Socialstyrelsen samt deltar i nationella studierektorsnätverk.
Vi söker nu en kollega som vill arbeta med övergripande administration och kurskoordination av våra ca. 1100 ST-kursplatser fördelade på 15 kurser, varav 12 kurser är obligatoriska/rekommenderade ST-kurser, enl. SOSFS 2008:17 samt SOSFS 2015:8. Som kursadministratör/koordinator hos oss får du ett stimulerande och omväxlande arbete i en trevlig och dynamisk arbetsmiljö.
Tjänsten som kursadministratör/koordinator innebär följande: 
att administrera och koordinera kurser, och tillsammans med föreläsare och studierektorer se till att kursinnehållet svarar mot aktuella lärandemål samt att måluppfyllelse examineras  
att hantera enkätverktyg, boka lämpliga lokaler och hantera kursfakturor
att utvärdera alla kurser, reflektera över utvärderingens betydelse och vid behov revidera kursinnehållet i samverkan med studierektorer och kursledning
att delta i kursadministrationen i de vetenskapliga programmen samt tillse att granskning sker i Urkund
att vara uppdaterad på Socialstyrelsens kurskrav för utbildningsläkare  
att tillsammans med studierektorer sköta prioritering av kursdeltagare 
Vi söker dig:
Vi söker dig som har en akademisk grundutbildning inom hälso- och sjukvård och med gedigen erfarenhet av administrativt arbete. Pedagogisk utbildning och erfarenhet av pedagogiska uppdrag är meriterande, liksom erfarenhet av arbete med utbildningsfrågor inom hälso- och sjukvården. Du kan arbeta självständigt och driva utvecklingsarbete samt administrera och koordinera kurser i internat och externat form. Du är duktig på att skriva minnesanteckningar och protokoll. Du har förmågan att anpassa budskapet efter mottagare och kan sortera informationen och formulera den väl. Du har mycket god kunskap i svenska och engelska. Du är en avancerad användare av Officepaketet och kommer att behöva behärska Raindance, vårt faktureringssystem. Som person trivs du med varierande arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad, självgående och flexibel med mycket bra samarbetsförmåga. Att leda och planera med god framförhållning och att lösa problem är viktiga färdigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform:  
Tillsvidareanställning 80-100 %. Tillträde enligt överenskommelse under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Provanställning kan eventuellt  komma att tillämpas.
Övrig information:
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för placering av redan anställda medarbetare inom Region Stockholm. SLSO tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning.
Varmt välkommen med din ansökan!