Inköpare till Västerås

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Västerås
Bransch: 
Industri, produktion
Antal tjänster: 
1
Är du en analytisk inköpare med sinne för problemlösning? Kan du börja på ett nytt uppdrag omgående? Adecco erbjuder nu spännande uppdrag hos våra kunder i Västerås.

Om tjänsten

I din roll som inköpare kommer ditt dagliga arbete att bestå av inköp av både direkt och indirekt material till tillverkande industri. Uppgifter som kan förekomma är göra köp utifrån projektens behov, säkerställa att kvalitén i köpen är korrekt, du kommer också att utföra leveransbevakning och hantera leverantörsfakturor. Det kan även förekomma att du behöver tolka och hantera offerter och avtal.

Om dig

Du som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande relevant utbildning och erfarenhet av att arbeta med operativt inköp kommer snabbt in i denna roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektinköp. Du är van vid att lösa problem som uppkommer i det dagliga arbetet och har god vana av att hantera stora mängder data. Du talar och skriver engelska obehindrat, har vana av att arbeta i Officepaketet och gärna även i SAP. Du är även en god administratör som arbetar strukturerat och håller ordning och reda.

Som person är du driven, lättlärd och självgående i arbetet. Du är social och har lätt för att kommunicera med både kollegor och leverantörer. Du har en god analytisk förmåga och är säkerhetsmedveten samt bra på att följa uppsatta rutiner.

Om anställningen

Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning hos Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan

Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Daniel Weiderstål 021-470 29 13.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköpare, Office, SAP, Adecco, Västerås
Sista ansökningsdag
2019-08-25