1st line Supporttekniker till myndighet i centrala Stockholm!

Är du i början av din karriär och ute efter nästa utmaning inom IT support? Just nu söker vi på Experis dig som vill arbeta som Supportekniker och sitta i en helpdesk som First Line på en myndighet belägen i centrala Stockholm. Var med och arbeta i en stor organisation och spännande IT miljö med stora utvecklingsmöjligheter. Varmt välkommen med din ansökan!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1
Typ av jobb: 
Rekrytering till företag 

Om tjänsten som First Line Supporttekniker

Tjänsten är ett konsultuppdrag och pågår tillsvidare.
Kontoret är beläget i centrala Stockholm och Myndigheten är en av Sveriges största vilket innebär stor rörlighet och chans till avancemang inom organisationen.

Din roll i First Line IT Support kommer att innefatta nedanstående uppgifter:

Som Helpdesk/It-support kommer du ansvara för att registrera ärenden som inkommer via telefon, kategorisera och prioritera ärenden samt utföra den första felsökningen. Du utför workaround tillsammans med användaren och löser inkommande ärenden i den mån det är möjligt redan vid första kontakten.

Avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga IT-system inom myndighetens tillhörande infrastruktur samt för att anskaffa IT-system och it-applikationer och införa dem i verksamheten.
I uppdraget ingår också ett funktionsansvar för den del av säkerhets- och verksamhetsskyddet som omfattar it- och informationssäkerhet och signalskydd.

Din profil
För att passa i rollen som First Line support tror vi att du är serviceinriktad, teknikintresserad
och social samt gillar att jobba med problemlösning och teknik.

Som first line Supportekniker/Helpdesktekniker har du följande kvalifikationer:

  • Du har gymnasieutbildning med IT-inriktning, eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning.
  • Du talar och skriver på svenska och engelska flytande.
  • Du har svenskt medborgarskap.
  • Du har cirka 1 års arbetslivserfarenhet av arbete i First Line eller annat serviceyrke.
  • Du erfarenhet av: felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation, Office365, Microsoft Windows Operativsystem, ärendehanteringssystem samt Active directory.
  • Att ha arbetat enligt ITIL eller inneha ITIL certifiering är starkt meriterande.

Vad Experis kan erbjuda dig

Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera branscher så som IT, Telecom, Bank, Finans och Industri. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsmöjligheter och breda erfarenheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef hittar vi de rätta utmaningarna för dig och din karriär för att du ska kunna utveckla de kompetenser och mål som du vill.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial samt kostnaden för certifieringar. Vi erbjuder dig dessutom;

  • Lön även när du är mellan uppdrag
  • Semesterersättning
  • Fast lön
  • Försäkring
  • Trygga kollektivavtal
  • Pensionsavsättning

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.com.

SEO: Helpdesk, IT Servicedesk, First line, IT-Support, Supporttekniker