Bemanningsplanerare sökes till Västra Göteborg!

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Bemanningsplanerare sökes till Västra Göteborg!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Vill du jobba i en stadsdel där dina idéer formar framtidens välfärd? Västra Göteborg satsar stort på ett ledarskap där varje medarbetares kompetens ska tas tillvara. Tillsammans utvecklar vi kommunens service mot målet att göra Göteborg till en jämlik stad där alla kan leva ett gott liv. För att lyckas samverkar vi med många, som näringslivet och samhället i övrigt. Stadsdelen ligger i Göteborgs sydvästra del och ger service inom kultur och fritid, individ och familjeomsorg samt omsorg för äldre och funktionshindrade. Förvaltningen har runt 2000 anställda.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en bemanningsplanerare till Bemanningsenheten i Västra Göteborg!

Du kommer ingå i ett härligt team med högt i tak och ett tydligt kundfokus. Vi består idag av bemanningsplanerare, en enhetschef, en rekryterare, en lokal huvudadministratör i Time Care planering och en samordnare. Vi bemannar hemtjänst, äldreboende, boende med särskilt stöd och förskola.

Arbetet består till stor del av att ansvara över att beställningar för korttidsfrånvaro från enheterna snabbt och effektivt tillsätts med personal genom vårt system TimeCarePool, samt all administration kring detta. Du kommer även att arbeta löpande med personal- och löneadministration i Personec. Eftersom vi är i ständigt behov av rekrytering så kan det eventuellt även bli aktuellt att vara delaktig i rekryteringsarbetet av timavlönade.

Du kommer ha mycket telefonsupport och dagliga möten med såväl timvikarier som personal och enhetschefer ute i verksamheterna. Rollen innebär att vid behov utbilda chefer/beställare/vikarier i Time Care Pool. Vi har också uppföljningsmöten med våra kunder för att säkerställa kvalitet och dialog.


KVALIFIKATIONER
Du bör ha en utbildning inom administration, personalvetenskap eller likvärdig utbildning. Det är även en stor merit om du har erfarenhet av arbete inom service, kundbemötande och administration.

För att lyckas i rollen ska du vara självständig och strukturerad i ditt arbetssätt då du dagligen kommer arbeta med flera processer samtidigt. Du som person bör ha förmågan att samarbeta och anpassa din kommunikation efter mottagare och situation, vilket också hjälper om du har ett pedagogiskt förhållningssätt. Arbetet kräver att du självständigt kan göra snabba och korrekta prioriteringar för att på bästa sätt tillgodose verksamheternas behov. Att ha ett analytiskt tankesätt är därför en stor fördel för att kunna göra detta så bra som möjligt.

För att du ska ha rätt förutsättningar för uppdraget bör du ha lätt för olika datorsystem, då en stor del av arbetet kommer vara i olika system. Exempel på dessa är Time Care Pool, Time Care Planering, Personec, Winlas, Visma Recruit och Office-paketet.

Vi erbjuder ett jobb med hög självständighet och varierande arbetsuppgifter! Du ska tycka om att ge kunderna smarta lösningar på komplexa frågeställningar. Detta ser vi som en förutsättning för att lyckas i ditt uppdrag hos oss!

Är du vår nya kollega? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag
2019-01-27