Helpdesk tekniker med Teamleader-erfarenhet sökes, Stockholm

Experis IT söker en erfaren helpdesk tekniker till en stor myndighet inom utbildningssektorn i Stockholm. På detta konsultuppdrag kommer du att bli en del av myndighetens team på servicedesk och blir en del av deras nya funktion med extern support. Arbetet innebär support och felsökning, samordning/koordinering samt rapportering och ärendeanalyser. Läs mer om jobbet nedan och skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Ort: Stockholm
Start: Juni 2020
Uppdrag: Konsultuppdrag på initialt 1 år med chans till förlängning

Om arbetet

Experis IT söker nu en helpdesk tekniker till en stor myndighet i Stockholm. Du kommer att arbeta på myndighetens Servicedesk och med deras nya funktion som innebär att supportera myndighetens externa målgrupper med specifika IT-tekniska problem för vissa tekniska plattformar. Du kommer bli en del av teamet på servicedesk som består av 8 medarbetare.

På servicedesk används verktygen AD och Nilex Service Platform.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

  • IT-tekniker ger support och felavhjälpning till myndighetens externa målgrupp.
  • Daglig kontakt med användare, primärt via ärendehanteringssystem men även telefon vid brådskande ärenden.
  • Självständigt arbete med att felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa.
  • Samordning och koordinering.
  • Rapportering och ärendeanalyser.

Den vi söker

För att passa och trivas i rollen som IT tekniker ser vi att du är självgående och bemöta kunder med ett konstruktivt förhållningssätt. Du arbetar strukturerat, är noggrann och effektiv. Då arbetet innebär mycket kontakt med organisationens medarbetare är det viktigt att du är en serviceminded person med tydlig kommunikation och god samarbetsförmåga.

Vi ser att du har:

  • Universitets- / högskoleutbildning inom dataområdet
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
  • Erfarenhet av att ha supporterat lösningar på olika typer av enheter såsom bärbara datorer, mobiltelefoner, surfplattor och dylikt och en förståelse för hur skillnad i enhet påverkar upplevelse och supportbehov
  • Minst 18 månaders erfarenhet av att ha arbetat med att supportera externa målgrupper (ej privatpersoner)
  • Dokumenterad erfarenhet av samordning
  • ITIL v3 eller v4 certifikat
  • Arbetat som gruppledare eller motsvarande
  • Erfarenhet av Active directory eller LDAP samt goda kunskaper om ärendehanteringssystem
  • Svenska som modersmål alternativt flytande svenska på professionell nivå, både tal och skrift.

Meriterande:

  • Erfarenhet av Nilex Service Platform som ärendehanteringssystem
  • Kunskap om att sammanställa rapporter och att göra ärendeanalyser
  • Arbetat med ärendeövervakning och ärendeuppföljning

Vad vi på Experis kan erbjuda dig:

Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi är en av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/konsult/

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Julia Höglund på julia.hoglund@se.experis.com