Backofficemedarbetare

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Rosenberg Hjorth Kapitalförvaltning växer och vi söker dig som är redo för nya utmaningar. Perfekt fortsättning på karriären för dig som vill börja eller jobbar i finansbranschen och som önskar bästa utvecklingsmöjligheter. Du kommer bilda ett engagerat och kundnära team i Stockholm.
Rosenberg Hjorth Kapitalförvaltning är ett entreprenörsdrivet rådgivningsföretag som erbjuder personlig förmögenhetsförvaltning och försäkringsrådgivning gentemot företag och privatpersoner. Vår affärsidé är att bedriva aktiv, riskanpassad och värdeskapande rådgivning. Vårt signum är långsiktighet, kontinuitet och hög personlig service. Vi är inget produktbolag vilket gör att vi kan agera fritt och välja den sparandelösbning som passar kunden bäst. Vi föredrar hållbara och etiska placeringar och vår affärsmodell innebär att ersättningen ökar vid god prestation.
Vi söker dig som brinner för administration och är ansvarstagande. Du gillar att ta i när det behövs samt vara stresstålig. Du kommer att sitta centralt i nyrenoverad lokal invid Stureplan samt jobba i ett härligt team med breda arbetsuppgifter och ett stort utrymme för eget ansvar. Arbete på distans möjligt. Det är högt tempo och snabba beslutsvägar. Du bör ha mycket god servicekänsla och alltid vilja ge det lilla extra både internt samt externt. Du har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter. Swedseclicens samt tidigare erfarenhet av fond- och aktieadministration eller assistans till rådgivningsdokumentationer är meriterande.
För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter då vi är ett litet men snabbt växande företag. Du kommer att arbeta i en grupp och assistera rådgivarna i kundmöten samt med kunddokumentationer. Du kommer att ha nära kontakt med fondkommissionärer, försäkringsbolag och kunder. Gruppens fokus är kvalitativ hantering av dokumentationer, vidarebefordring av order samt hög service och flexibilitet gentemot alla berörda parter.
– Assistans till rådgivningsdokumentation
– Försäkringsadministration
– Orderhantering
– Fond- och aktieadministration
– Depåöppning
– Hantering av transaktioner
– Kundkontakt
Tjänsten är heltid och skall tillsättas snarast. Digitala intervjuer sker löpande. Mer detaljerad beskrivning av tjänsten ges vid intervju eller av Anders R Hjorth på telefon 08 522 565 01.
Skicka ditt CV och personliga brev till jobb@rosenberghjorth.se
Sista ansökningsdag
2020-12-21