Transcom i Umeå söker tekniska supportmedarbetare till Bredbandsbolaget

Vi tror på människor och den kraft som uppstår när vi samarbetar. Vi är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande möjligheter som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Vad som tidigare var omöjligt, är nu mänskligt möjligt.

Placering: 
Västerbottens län, Umeå
Bransch: 
IT, data, Kundtjänstarbeten, Service, Handel, Butik
Antal tjänster: 
15
Manpower söker engagerade och positiva tekniska supportmedarbetare i Umeå för uthyrningsuppdrag på Transcom AB till avdelningen Bredbandsbolaget.

Observera!
För att ansöka tjänsten är det obligatoriskt att söka tjänsten via länken: https://zims.zerolime.se/?link=9d9548ef-a354-44e1-8a5e-53b1c9ad9963&tag=manpower

Du behöver också genomföra test och en videopresentation enligt Transcoms process. Din ansökan kommer annars inte att beaktas.

Arbetsbeskrivning
I din roll som teknisk support kommer du främst att arbeta med inkommande kundsamtal. Eftersom att du kommer att vara support och hjälpa Bredbandsbolagets kunder med att lösa olika tekniska problem är det av yttersta vikt att du är serviceinriktad, lyhörd, kommunikativ och gillar att arbeta med människor. Arbetet inkluderar även merförsäljning på inkommande samtal.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbeten sedan tidigare, men det är inget krav. Du kommer att gå en utbildning de första fem veckorna med start 3 mars, under denna period är det viktigt att du kan jobba heltid, ingen ledighet beviljas. Arbetstiden under utbildningen är 8-16.30. Efter utbildningen kommer du att arbeta dagtid, kvällar samt helger enligt ett fast schema.

Omfattningen av tjänsten är cirka 80%.

Vem är du?
Vi söker dig med ett brinnande intresse för att hjälpa andra människor och som drivs av att ge den bästa servicen till våra kunder. Du ska ha fullständig gymnasiekompetens för att vara aktuell för tjänsten. Viktigt att du är lyhörd, positiv och har rätt attityd. Eftersom du jobbar i en resultatinriktad organisation är det viktigt att du är driven och målmedveten. För att kunna besvara kundernas frågor samt att kunna registrera ärenden i olika kundsystem så krävs ett intresse av data och IT, har du läst en IT-inriktad utbildning är det meriterande. Du har stöd av kollegor i mer avancerad support. Du skall vara en god kommunikatör och behärska svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt.

Din personlighet och hur du är som person är något som vi värdesätter väldigt mycket. Att arbeta i team och att ha lätt att inhämta nya kunskaper är inget problem för dig.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid.

Kontakta
Notera att vi inte tar emot ansökningar via denna annons, e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor kring tjänsten? Ring Manpower Talent Center på 031-61 72 30.