Community Manager till Visma Spcs

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Växjö
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Visma Spcs är ett bolag på ca 500 medarbetare som tillhör tech-koncernen Visma. Sedan starten för över 30 år sedan har vi arbetat nära landets småföretagare och redovisningsbyråer. Våra ekonomilösningar och tjänster används idag av fler än 190 000 småföretag. Vår passion är att förverkliga företagandet för våra kunder! 

Vad innebär rollen som Community Manager?  
Rollen som Community Manager är placerad hos vår supportavdelning Customer Success. Du kommer tillhöra ett team med fokus på kommunikation och tillsammans ser ni till att vår digitala närvaro håller allra högsta klass.

Idag hjälper vårt forum ca 40 000 medlemmar att besvara programfrågor men också frågor kring bokföring och lönehantering. Vår målsättning är att hjälpa våra kunder att driva företag med stöd av vårt forum. Vi tror på forumets fortsatta utveckling och vill att du ska driva den resan! 

Du har ett övergripande ekonomiskt, strategiskt och operativt helhetsansvar. Tillsammans med kollegor jobbar du för att löpande utveckla och driva forumet framåt. Genom att uppmuntra till gemenskap, analysera behov och beteende hos våra användare så maximerar ni upplevelsen i stort. Ni arbetar för att ge förutsättning och skapa engagemang bland både nya och trogna följare. Forumet håller hög kvalité där både kunder och kollegor kan förvänta sig aktuellt och uppdaterat innehåll. 

Du kommer delta och bidra i strategiska och internationella forumdiskussioner. Vi ska ligga i framkant och du säkerställer att vi tar tillvara på alla möjligheter. Vår ambition är att forumet ska fortsätta växa både i trafik och kunder.

Vem är du? 
Vi tror på människors egna vilja och driv, därför ser vi att du har en passion för kommunikation i text och är nyfiken och hungrig på att utvecklas inom detta tillsammans med Visma Spcs. 

Vi tror att du är en idérik och kreativ person som känner dig hemma i en digital miljö och har för vana att alltid finna bästa lösningen på dina arbetsuppgifter. Du kommer mer eller mindre äga forumet på egen hand med stöttning från närmaste chef, vilket ställer krav på att du tar eget ansvar för att strukturera ditt arbete och är självgående i det. 

I och med att våra kunder och kollegor förväntar sig ett kvalitativt innehåll i forumet är det viktigt att du är en pålitlig person med god servicekänsla. Ditt relations- och serviceinriktade förhållningssätt gör att du ständigt bidrar till god stämning bland dina kollegor! 

Det är så klart stor fördel om du har jobbat med SoMe kanaler, kommunikation/marknadsföring eller har erfarenhet av forum på något sätt. 

Vi ser gärna att du: 

kommunicerar på svenska och engelska, både muntlig och skriftlig


har erfarenhet av webbpublicering


har förståelse kring vikten av SEO


Hos oss får du chansen att jobba med engagerade medarbetare i en av Nordens största tech-koncerner. Vår ambition är att skapa en arbetsplats i världsklass. Konceptet My Competence Day där du gör vad du vill en dag i månaden för att kompetensutveckla dig själv är bara ett exempel på att vi menar allvar. När vi frågar våra medarbetare varför de trivs hos oss svarar de flesta att det beror på vår sammanhållning i kombination med utvecklingsmöjligheter. Det är vi stolta över! För när du trivs, växer och vill göra skillnad utvecklas vi som företag. Vi blir bättre tillsammans helt enkelt!

Är du intresserad? 
Tjänsten är ett föräldravikariat under ett år. Vi vill gärna veta mer om dig genom CV och en ansökan där du berättar för oss vem du är och hur du skulle göra skillnad hos oss! Sista ansökning är 1 november.

Har du några frågor går det bra att kontakta Eric Raab-Obermayr på 0767221180

eric.raab-obermayr@visma.com
Sista ansökningsdag
2020-11-01