Administratör/support till logistikföretag

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Jobbeskrivning
Till ett operativt kontor med full fart och stort ansvar fördelat på samtliga medarbetare som består av 9 personer på kundsupport och 2 st Superuser söker vi nu en administrativ person som vill jobba i en supportfunktion. Man arbetar tajt och backar upp varandra i gruppen. Avdelningen sitter som en samordnande funktion mellan kund-produktion-account och är kanalen in – ut mellan kund och vårt företag.

Det dagliga arbetet innefattar bland annat;
- Ta emot godsaviseringar och chaufförer
- Kontakt med kund gällande diverse supportfrågor. Mycket av kundsupporten gäller orders- och produktionsfrågor
- Samordna möten både internt och med kunder
- Bokning av transporter, leveransuppföljning och tullhantering
- Fakturering (månadsvis)

Arbetstider: 8-16:30, 7-15:30 (rullande schema enligt överenskommelse i grupp)



Personliga egenskaper
Vi söker dig som är pigg, glad och driftig med mycket energi och idéer. Du trivs med att jobba i grupp, men räds ändå inte för att jobba självständigt och ta egna initiativ.
Du ska ha en god serviceanda samt vara öppen och flexibel i ditt sätt att tänka och arbeta.

Du tycker om att jobba i snabbt tempo och ta snabba beslut. Du klarar av att ha många bollar i luften och det är även en förutsättning att du kan jobba på ett proaktivt och strukturerat sätt.
Då mycket kommunikation sker skriftligt, både internt och externt ut mot b. la kund och leverantörer, ser vi att Du har en bra kommunikativ förmåga. Flytande svenska och engelska är ett krav.

Du har även med dig nedan;
- Goda kunskaper i MS Officepaket (du arbetar aktivt i Excel, Word och även Outlook. Du behöver känna dig bekväm med att använda dessa program grundligt så som kalkyler, diagram, autosummering, tabbar, sidhuvud/sidfot osv)
- Goda kunskaper av fakturering

Meriterande ifall du även har:
- Erfarenhet av tull
- Erfarenhet av produktions- och lagerfrågor
- Erfarenhet av transortbokningar/bokningssystem samt leveransuppföljningar
- Kunskap av SAP

Stor vikt kommer dock att läggas vid att det är rätt person.

Hoppas vi ses!


Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.
Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv.


Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.
Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Sista ansökningsdag
2021-01-25