Löneadministratör

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Är du en erfaren, ambitiös och noggrann löneadministratör som längtar efter att ingå i ett grymt team? Då ska du fortsätta att läsa och skicka in din ansökan till oss på i3tex.

Som Löneadministratör hos oss har du en viktig roll och ansvar för hela löneprocessen. Arbetet är brett och innebär daglig kontakt med ledare, medarbetare, HR och Ekonomi mfl. gällande frågor kring lön, avtals-, försäkrings- och pensionsfrågor och mycket annat. Tillsammans är vi ett gäng som stöttar organisationen och vi har roligt tillsammans!

Du kommer ha ansvar för:

- lönehantering i lön- och tidredovisningssystem (Hogia PA, HogiaLön Plus och Visma PX)
- uppdateringar i personal-, lön- och tidredovisningssystem
- bokföring av löner

- avstämningar av lönekonton
- administration kring rekrytering, nyanställning och avslut av anställning mm.
- rapportering till myndigheter och försäkringsbolag
- statistik


Som Löneadministratör tillhör du ekonomiavdelningen och tjänsten är på deltid, 70%.

För att passa för den här tjänsten ser vi att du har:

- lägst en ekonomisk utbildning med påbyggnad inom lön, eller motsvarande
- minst 3-4 års erfarenhet inom löneadministration, gärna från en konsultorganisation
- erfarenhet och goda kunskaper av arbete i personal- och lönesystem, tidredovisningssystem samt Excel (gärna erfarenhet av Hogia Lön)
- erfarenhet av och kunskap om pensioner och försäkringar


Rollen ställer krav på en förmåga att upprätthålla kunskap om avtal och regelverk samt löne- och HR relaterade lagar och förordningar samt ett intresse av att utveckla ditt arbete inom området. Du motiveras av ordning och reda, där ett strukturerat och noggrant arbete är en självklarhet. Som person är du tydlig i din kommunikation, flexibel och har en stark känsla för service. Det är också mycket viktigt för oss att du kan vara självgående i ditt arbete men även uppskattar att arbeta i ett team där alla hjälps åt.

OM OSS

i3tex är ett tekniskt konsultbolag bestående av 170 kreativa personer med olika kompetenser - alla med ett brinnande intresse för att, med teknikens hjälp, göra världen lite bättre! Vår kultur präglas av och består av tre ord: glädje, omtanke och strävan. Vi vill att det ska vara roligt att arbeta hos oss på i3tex, vi bemöter varandra med respekt, vi hjälper varandra att lyckas och vi har höga ambitioner att alltid drivas framåt, både som individer och företag. Vi tror att allt är möjligt!

Tycker du att detta låter som en tjänst för dig är du mer än välkommen att ansöka, vi anställer löpande. Vill du ställa frågor om tjänsten eller om oss som företag är du välkommen att kontakta Ekonomiansvarig Linda Arvidsson och har du fackliga frågor kan du kontakta någon av våra fackliga representanter via vår växel 031-589700.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontakt

Linda Arvidsson, tel. 0705-214806
Sista ansökningsdag
2020-11-27