Kundtjänstmedarbetare till 3M, Dansktalande

För ett konsultuppdrag hos 3M söker vi medarbetare till deras planerade kundcenter som servar den nordiska marknaden. Företaget sitter i Sollentuna i norra Stockholm.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Kundtjänstarbeten
Antal tjänster: 
1

Vi söker dig som vill arbeta i en spännande roll i 3M´s planerade nyetablerade kundcenter. Har du en hög servicekänsla och vill vara på en arbetsplats som kan ta tillvara på din potential? Har du arbetat med kundsupport, inköpsplanering, logistik eller liknande? I så fall vill vi gärna komma i kontakt med dig!

Om tjänsten

Du kommer att få vara delaktig i detta kundcenters planerade nyetablering som har värdeskapande kundkontakt som ett viktigt mål. Med andra ord är god service gentemot företagets kunder i fokus. I denna spännande roll kommer du att arbeta dedikerat mot dina egna danska kunder. 3M levererar produktionskritiskt material och det ligger också i rollens ansvar att säkerställa att rätt produkt levereras till slutkund i rätt tid.

Rollen är bred och innefattar bland annat:

  • Att upprätthålla och underhålla goda relationer med våra danska kunder
  • Proaktiv kundvård genom engagemang och tillgänglighet
  • Orderhantering
  • Proaktiv leveransuppföljning i samarbete med företagets transportorganisation
  • Uppdatera kundinformation
  • Tät dialog med andra avdelningar internt
  • Rådgivande merförsäljning till befintliga kunder
  • Vissa kund- och produktmöten på plats hos kund (kan innefatta ett fåtal resor per år)

Vilka kunskaper krävs för att matcha tjänsten?

Då engelska är företagets koncernspråk så krävs, förutom flytande kunskaper i det danska språket i tal och skrift, även goda kunskaper i svenska.

Du värderar kundrelationer högt och har en stor social kompetens. Du är van att arbeta självständigt, är servicemedveten och har förmågan att både se detaljer och att hålla ett helikopterperspektiv. Du drivs av att få hantera den variation av arbetsuppgifter som kommer på ditt bord under dagens gång, att prioritera bland dessa och är bekväm i att ta beslut.

Erfarenhet från SAP är meriterande, liksom för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning exempelvis inom logistik, marknadsföring eller försäljning.

Detta är ett uthyrningsuppdrag på 6 månader med start omgående.

Du jobbar vardagar kl 08.00-16.30

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten i dag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Daniel Stenberg på 08-452 33 79 eller mejla mig på daniel.stenberg@manpower.se.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Sista ansökningsdag
Sök idag! Tjänsten tillsätts under ansökningstiden