Löneadministratör rekryteras till AB KP Revision i Borås!

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Borås
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Är du den engagerade och serviceinriktade Löneadministratör som vi söker?:



Om kundföretaget

År 2001 grundades AB KP Revision i Borås. År 2015 genomfördes en ägarförändring och bolagets nya namn blev AB KP Revision. Idag är vi åtta anställda auktoriserade revisorer och redovisningskonsulter med en ambition att hålla en hög servicenivå genom att ha en nära och personlig kontakt till våra kunder! Vi arbetar främst med små och medelstora företag och våra kunder finns i många olika branscher. Vi är stolta medlemmar i branschorganisationen Far och kan erbjuda våra kunder alltifrån hjälp med redovisning, bokslut och årsredovisning, revision, deklarationer, löner, skatterådgivning, ekonomisk rådgivning och mycket mer. För att läsa mer om oss, besök vår hemsida www.kprevision.se

Beskrivning av tjänst

När du arbetar som Löneadministratör kommer du mestadels att arbeta i affärssystemen Hogia och Visma. Arbetet som sådant är mycket brett och du kommer att arbeta inom hela löneområdet med alltifrån tidsrapportering, sjuklöner och hantering av avvikelser, viss tolkning av kollektivavtal, pensioner och försäkringar. I arbetet ingår även viss statistikhantering och du kommer bland annat att ta fram kontrolluppgifter, rapportera utlägg och reseräkningar samt diverse annan administration som förekommer inom ditt yrke. Självklart har du daglig kontakt med dina kollegor samt företagets kunder där du agerar stöttepelare i allt som rör lönefrågor. Konsultuppdrag sker även frekvent ute hos kundföretagen. Då AB KP Revision är ett relativt litet företag finns det möjlighet att vara med i utvecklingen och har du ett serviceinriktat och engagerat arbetssätt kommer du garanterat att passa utmärkt i rollen som Löneadministratör då företaget värdesätter teamkänsla och att alla ska trivas på arbetsplatsen! Arbetstiden är förlagd till dagtid och tjänsten är en heltidsanställning.

Din bakgrund

Du som söker till oss har en utbildning inom ekonomi och löneadministration sedan tidigare och har med fördel arbetat som Löneadministratör i något år. Du har arbetat i affärssystemet såsom Hogia, Visma eller liknande. Vidare förutsätter vi att du som söker även har mycket goda datakunskaper generellt och att du behärskar vanligt förekommande datasystem såsom exempelvis Office-paketet. Du har en god kommunikationsförmåga och kan hantera både interna och externa kontakter. Svenska i tal och skrift är ett krav. Då det förekommer tjänsteresor i arbetet är också körkort och tillgång till bil är ett krav.

Personliga egenskaper

Du som person är serviceinriktad, flexibel vad det gäller arbetsuppgifter och du trivs med att arbeta självständigt. Andra egenskaper som du identifierar dig med är engagerad, ambitiös och nyfiken. I ditt arbete kommer mestadels av kommunikationen med externa parter, förutom direktkontakt ute på kundföretagen, att ske via telefon och mail vilket gör att du känner dig bekväm med att arbeta med dessa redskap och att du har ett professionellt bemötande i alla lägen. Självklart är du en person som trivs med att ha ordning och reda omkring dig när du arbetar, du driver dina processer framåt och har förmågan att se logiskt på hur saker och ting hänger ihop och ser därmed helheter och samband lätt. Även om arbetet mestadels sker självständigt, har du förmågan att samarbeta inom arbetsgruppen och med externa partners. Eftersom arbetet som Löneadministratör innebär tillfälliga arbetstoppar under året är det viktigt att du trivs med ett högt arbetstempo samtidigt som du är kvalitetsmedveten och noggrann i utförandet av dina arbetsuppgifter.

Anställningsform, omfattning av tjänst och tjänstgöringsort

Detta är en rekrytering till kund vilket innebär en heltidsanställning hos AB KP Revision. Tjänsten är placerad i Borås.

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och därav kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktperson

Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta Ronja Pantzar via mail ronja@firstpersonal.se eller på telefon 0722-351150




Om oss

FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrins kollektiv- och tjänstemannasida. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt, vilket innebär att vi alltid strävar efter att anställa personal så nära kundföretaget som möjligt utifrån kompetens och andra krav enligt specifikation från kundföretaget.





Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag
2019-09-01