Administratör inom ÄO - HS till Östra Göteborg

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 1800 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 50 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt.

Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?


ARBETSUPPGIFTER
Administrativa enheten i Östra Göteborg bildades under hösten 2018 och samlade på så sätt alla administratörer inom de tre sektorerna IFO-FH, ÄO-HS samt Samhälle och kultur. Administrativa enheten sitter i det nya, aktivitetsbaserade stadsdelshuset på Förstamajgatan, som stod klart våren 2019. Vi är stolta över att vara en lärande organisation och söker nu en administratör inom ÄO-HS (Äldreomsorg samt hälso- och sjukvård) som vill arbeta och utvecklas, i nära samarbete med stadsdelens verksamheter.

Som administratör kommer du, tillsammans med 28 kollegor, att ha en central och viktig roll inom förvaltningen. Du får ett omväxlande arbete där fokus är att ge ett kvalificerat stöd och service till förvaltningens chefer. Vi arbetar tätt tillsammans i team och stöttar varandra för att ge bästa tänkbara service.

I den här rollen har du många kontaktytor med både brukare, anhöriga och förvaltningens chefer. Arbetsuppgifterna innefattar de dagliga administrativa uppgifterna inom verksamheten såsom avgiftsberäkning, hantering och fakturaadministration samt kontakt med brukare och anhöriga i deras frågor och ärenden. Du som administratör ansvarar även för myndighetsutövning när det gäller beslut kring avgifter för brukarna.

Tjänsten innebär även att du som administratör är chefsstöd vid exempelvis anställning, grundschema, felsökning i personal- och ekonomisystem, kontroll inför lönekörning och tjänstgöringsintyg. I rollen ingår även fakturahantering samt framtagande av statistiskt underlag.

Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande uppdrag med stor variation i arbetsuppgifterna. Låter det som en tjänst för dig? Då kan du vara den vi söker!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller motsvarande, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du som söker har erfarenhet av administration inom lön, personal och/eller ekonomi. Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet.

Vi ser att du som söker har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och att du anstränger dig för att framföra lösningar. Genom lyhördhet och god kommunikation, skapar du förtroendefulla relationer med olika parter samtidigt som du handlar i enlighet med fattade beslut och riktlinjer inom förvaltningen.

Du har förmåga att samarbeta med andra men trivs även med att ta eget ansvar. Du använder din tid effektivt, är organiserad och är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört. Du kan också se förbättringsområden och bidrar med förslag till utveckling.

I denna tjänst ser vi gärna att du behärskar förvaltningens administrativa system. Du kommer främst arbeta i Personec, Treserva och Proceedo (Winst). Är du sedan tidigare van att arbeta i och hantera andra IT-system och databaser, ses även detta som meriterande. Då både kommunikation med flera olika parter och dokumentation är viktiga delar av arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift.

Ett löpande arbete med urval samt intervjuer kan komma att påbörjas redan före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

I den här processen kommer vi inte att använda oss av personligt brev som ansökningshandling. Du som söker denna tjänst kommer att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. I urvalet kommer vi att utgå ifrån dessa svar som komplement till ditt CV, och alltså inte begära in ett personligt brev.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.