Administratör till Bohus Räddningstjänstförbund

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Kungälv
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Räddningstjänsten i Ale och Kungälv är sedan 1 januari 2013 organiserade
i ett nybildat räddningstjänstförbund, Bohus Räddningstjänstförbund.
Kommunerna är placerade strax norr om Göteborg med Kungälv väster om Göta älv med kust mot Skagerrak och Ale öster om älven med vidsträckta skogsområden.
Den totala folkmängden är strax över 70 000 invånare och båda kommunerna är inne i en expansiv utveckling.
Förbundet har sitt säte vid brandstationen i Kungälv och servar de bägge kommunerna med ytterligare 4 brandstationer. Förbundet har totalt ca 135 medarbetare.



ARBETSUPPGIFTER
Gillar du att vara spindeln i nätet, är intresserad av ekonomifrågor och vill vara med och driva det administrativa arbetet på Bohus Räddningstjänstförbund. Då ska du läsa vidare!

Du kommer att ansvara för en viktig roll hos oss, där du kommer vara en sammanhållande länk för olika administrativa uppgifter inom förbundet. Du kommer bland annat att arbeta med kontering av fakturor, bokföringsordrar och kundfakturering. I arbetsuppgifterna ingår också att bistå vid uppföljning av ekonomi och resultat mot budget. Du kommer också att ansvara för arkiv och diarieföring för förbundet, samordna och leda administrationen för förbundets direktion, inköp av kontorsmaterial samt stötta verksamheten med diverse löneadministrativa frågor.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens gärna med inriktning inom ekonomi eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi ser att du har aktuell erfarenhet av att arbeta med arkiv och diarieföring, varierande arbetsuppgifter inom ekonomi samt personal och löneadministration.

Du har grundläggande kunskap om relevant lagstiftning inom kommunalverksamhet till exempel förvaltning, offentlighet och sekretess.
För att lyckas i rollen är du en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete, driva och utveckla det självständigt framåt. Du har god förmåga att kommunicera internt och externt genom att muntligt och skriftligt förmedla information på ett tydligt och lättbegripligt sätt. Du är duktig på att prioritera och strukturera din dag och har förmågan att ta egna initiativ. Vidare är du intresserad av siffror och trivs med ett varierande arbete. Eftersom vi är en relativt liten organisation är du flexibel som person och kan hugga i där det behövs. Du ser det som en självklarhet att ge god service och möter varje individ både internt och externt lyhört och prestigelöst.

Du har god datorvana och är van vid att arbeta i olika IT system inom ekonomi, lön och diarium. Meriterande är om du är van användare av Excel och Word.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut. Är du intresserad av att söka tjänsten, skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Sista ansökningsdag
2019-09-08