Finsk- eller norsktalande kundtjänst till BMW i Stockholm

Just nu har vi en ledig tjänst som norsktalande eller finsktalande kundtjänstmedarbetare hos MSX International (MSXI). Brinner du för service och att ge det lilla extra till dina kunder? Då är detta tjänsten för dig! MSXI är en global, bransch ledande leverantör av konsulttjänster och Business Process Outsourcing till fordonsindustrin, med över 6000 medarbetare. MSXI ägs av Bain Capital. I Norden är vi stolta över vårt team bestående av drygt 125 experter som levererar mätbara resultat med hög kvalitet. MSXI investerar kraftfullt inom digitalisering för att öka vårt försprång som den ledande aktören i att supportera fordonsindustrin i en föränderlig tid. Tack vare vårt fokus på utveckling och kvalitet, växer vi snabbt och har de flesta biltillverkarna som kunder.

Placering: 
Sollentuna, Stockholm, Uppsala
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, IT, data, Inköp, Transport, Logistik, Kundtjänstarbeten, Försäljning, marknad, reklam, Teknik, Naturvetenskap, Hälso-,Sjukvård, Omsorg, Service, Handel, Butik, Inköp, logistik, Kvalitet och miljö
Antal tjänster: 
1

Vill du vara en viktig del i ett dynamiskt, prestigelöst och dedikerat team där det råder öppet klimat och högt i tak? Till vår kund BMW söker vi nu en medarbetare till deras kundcenter.

Du kommer att bli anställd hos MSXI men arbeta ute hos vår kund BMW i Sollentuna. I rollen kommer du dagligen att handlägga kundklagomål och Goodwillförfrågningar i ett CRM-system där dator och telefon är dina främsta arbetsredskap. Syftet med tjänsten är att ge BMW:s kunder förstklassigt bemötande. Du kommer att ingå i ett nordiskt team om ca 10 personer. Arbetstiderna är måndag till fredag 8-17. BMW erbjuder super fina lokaler och har även en restaurang i byggnaden.

I rollen kommer du bland annat att:

  • Svara professionellt på kunder och återförsäljares frågor främst via email men även via telefon
  • Säkerställa svar/lösning på kundernas problemsituationer/klagomål kring bilägarskapet
  • Samarbeta med återförsäljarna för klargörande i olika specifika ärenden
  • Driva vidare eller eskalera ärenden som inte kan lösas hos Kundrelationer
  • Hantera och ta beslut i Goodwill förfrågningar
  • Logga och bearbeta data i kundens CRM system

MSXI erbjuder dig en betydelsefull roll i ett expansivt bolag där du får utrymme att växa tillsammans med företaget. Vi erbjuder:

  • Kollektivavtal
  • Friskvårdsbidrag
  • Personalförmåner kopplade till Benify
  • Löpande utbildning

Är du den vi söker?

Du kommer trivas bäst i rollen om du brinner för att ge förstklassig kundservice samt är van att hantera ärenden vi telefon och mejl. Vi söker dig som är en duktig problemlösare samt arbetar strukturerat och självgående i de uppgifter du tar dig an. Tjänsten passar dig som har erfarenhet från arbete med administration och kundservice alternativt erfarenhet från fordonsbranschen. Erfarenhet från arbete i kundrelationscenter är starkt meriterande. Då du kommer att ha mycket externa kontakter ser vi även att du är duktig på att kommunicera på finska eller norska. Du behärskar även engelska problemfritt och du har goda datakunskaper.

Ansökan:

Tycker du att detta låter som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! I denna rekrytering har MSXI valt att ta hjälp av Manpower. Manpower sköter rekryteringsprocessen men du kommer att bli anställd av MSXI. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Monique Klingberg på 08 542 33 11 eller Monique.klingberg@manpower.se Notera att vi inte tar emot några ansökningar via mail utan enbart genom sökt tjänst. Alla ansökningar behandlas löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.