HR Partner till Konecranes i Markaryd

Konecranes is a world-leading group in lifting business, serving a broad range of customers, including manufacturing and process industries, shipyards, ports and terminals and it has presence in almost 50 countries. For more information please visit www.konecranes.com and www.kclifttrucks.com

Placering: 
Helsingborg
Bransch: 
HR, juridik
Antal tjänster: 
1

One of Konecranes' core competitive advantages is its highly skilled, motivated and engaged employees. Konecranes HR supports business leaders, line management and employees in all people & organizations matters to ensure business success and job satisfaction. Our three core values - trust in people, total service commitment and sustained profitability - create a joint foundation for all Konecranes employees. They are the backbone of our company and guide our decisions and priorities.

The HR Partner / Specialist - Interim Consultant will be part of a team of the Konecranas Lift trucks HR Team , and will report to the HR Manager in Markaryd, Sweden.

The role is based out of Konecranes Lift trucks Sweden's head-office in Markaryd. This is a temporary employment during approximately 12 months.

Main responsibilities:

  • Deliver a superior and professional HR support, communication and guidance in line with Global, Regional and local policies and procedures.
  • Advice and support managers in areas of policies, processes and Swedish employment law Consult with local managers on people matters and all activities associated with their employees during employment - for example onboarding, transfers, promotions, sick-leave, and performance management.
  • Consult with all levels of employees on HR related matters
  • Support in the local implementation of HR projects, talent development, health & safety etc.
  • Coordinate local HR activities with Lift Truck HR manager and HR expertise teams such as Recruitment, Compensation & Benefits, Training & Development and HR Shared Services.

Supporting improvement processes in the current HR activities, with the scope to be efficient and strongly customer oriented

Profile:

  • University Degree in Human Resources or equivalent
  • Min 2-5 years of experience in relevant position
  • Proactive and able to work independently
  • Positive person who enjoys working in a changing environment
  • Good communication skills
  • Fluent in English, written and spoken

Applications should be made in English only.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Lindgren e-post cecilia.a.lindgren@manpower.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.