Administratör till VO hjälpmedel i Kristianstad

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Kristianstad
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Gör skillnad. Varje dag.

Tycker du om utmaningar och är van vid att ta egna initiativ och driva arbetet framåt tillsammans med teamet? Då kan det vara dig vi söker!
Hjälpmedel består av cirka 140 medarbetare och är ett verksamhetsområde inom förvaltningen Psykiatri, habilitering och hjälpmedel, som är en av Region Skånes fem hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Hjälpmedels uppdrag är att säkra en effektiv och patientsäker försörjning av förskrivningsbara hjälpmedel. Detta ska ske genom att:
- patienter enkelt får tillgång till rätt hjälpmedel när de behöver det
- medarbetare i vården enkelt kan beställa, förskriva och följa upp användandet av hjälpmedel
- Region Skåne kan följa kostnader, volym och kvalitet för att säkerställa att sortiment och avtal uppfyller patienternas behov.
Hjälpmedel ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som idag finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.




ARBETSUPPGIFTER
Vi består av 23 positiva och samarbetsinriktade administratörer och ordermottagare. Du kommer att bli en del av ett sammansvetsat team som idag består av 11 kollegor. Som administratör hos oss får du ett brett och varierat arbete som inkluderar både kundkontakt och administration inom olika områden. Här arbetar vi bland annat med telefon- och mailsupport till systemanvändare och förskrivare, avrop av hjälpmedel, registervård och fakturaadministration.
Vi hjälps åt för att utveckla processer och arbetssätt. Hos oss har du möjlighet att påverka verksamheten genom att vara delaktig och drivande i våra olika förbättringsarbeten


KVALIFIKATIONER
Vi behöver dig som är driven, strukturerad, samt har erfarenhet av att ta fram och följa rutiner och arbetssätt. Du har lätt för att lära samt förmåga att snabbt skapa dig en överblick över situationen och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Vidare är du en person som tar initiativ till problemlösning och tycker om att arbeta självständigt, men du trivs också i grupp och har förmåga att skapa samt upprätthålla goda relationer. Det är viktigt att du har en hög nivå av flexibilitet och att du vill vara med och bidra i vårt fortsatta förbättringsarbete.

För att vara behörig för tjänsten krävs erfarenhet av administrativt arbete, gärna från offentlig verksamhet, samt fullständiga gymnasiebetyg. Utöver detta kommunicerar du väl på svenska, i såväl tal som skrift. Vi förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta i olika IT-miljöer. Du är uppdaterad i den senaste versionen av MS Office som du hanterar med van hand. Vi lägger extra stor vikt vid kunskaper i Excel eftersom du behöver fördjupade kunskaper för att snabbt komma in i arbetet. Exempel på saker som du kommer att hantera i Excel är olika typer av listor, tabeller och statistik.
Då vi är måna om att hitta en kollega som ska trivas i och komplettera vårt nuvarande team så kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer kommer att hållas den 3-4e november så markera gärna dessa datum i din kalender redan nu.

Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltning Psykiatri och habilitering är en av Region Skånes fem hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Verksamheten omfattar den offentligt drivna psykiatrin samt habiliteringen i hela Skåne med cirka 4 000 medarbetare. I uppdraget ingår bland annat vård, habilitering, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Inom psykiatrin finns fem akutmottagningar, barn- och ungdomspsykiatri, rättspsykiatri och vuxenpsykiatri. Inom habiliteringen finns barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering och syn-, hörsel- och dövverksamhet. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.