Dataskydds- och kvalitetsansvarig till Socialkontoret

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Norrtälje
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka!

 
Om tjänsten
Som dataskydds- och kvalitetsansvarig på avdelningen Stöd och utveckling ska du tillsammans med dina kollegor möjliggöra en digitaliserad socialtjänst i framkant där vi har hög grad av transparens och kommunicerar på ett sätt som gör våra klienter delaktiga. Avdelningens mål är att stötta avdelningarna på socialförvaltningen att leverera kärnverksamhet, vi stöttar dem att stötta kommuninvånarna.

 

Arbetsbeskrivning
I rollen som dataskydds- och kvalitetsansvarig har du det operativa ansvaret för att leda och driva arbetet med frågor gällande data med dataskydd, IT-säkerhet och informationssäkerhet samt det systematiska kvalitetsarbetet på förvaltningen.

Som dataskyddsansvarig kommer du bla genomföra risk- och konsekvensbedömningar med verksamheten i samråd med dataskyddsombudet, säkerställa att frågor om dataskydd, IT-säkerhet och informationssäkerhet implementeras i arbetet med utvecklingen av verksamhet och arbetsprocesser.

Som kvalitetsansvarig kommer du bl a utveckla och driva systematiskt kvalitetsarbete i organisationen, stödja verksamheten i att mäta och följa upp kvalitet, sammanställa och analysera avvikelser och missförhållanden samt årligen upprätta kvalitetsrapport i samarbete med hela avdelningen.

Du samverkar internt och externt samt omvärldsbevakar ditt område.

Du arbetar nära metodansvarig och digitaliseringsansvarig och vill verkligen skapa en modern socialtjänst i framkant.

 

Utmaningarna
Socialkontoret genomgår just nu en förändring i form av Socialförvaltningen 2.0 där Stöd och utveckling är en nyinrättad avdelning. Till denna söker vi nu kollegor som vill arbeta aktivt och med engagemang för att bygga upp denna och Socialförvaltningen 2.0. 

 

Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten ser vi att du är resultat- och målinriktad och självständigt kan initiera och genomföra uppdrag samt leda större och mindre projekt. Du är kvalitetsmedveten och har lätt för att skapa samarbetsrelationer och förstår ”kundens behov”. Ditt intresse för gränslandet mellan verksamhet och ny teknik kommer vara till nytta i ditt dagliga arbete.

Övriga krav för tjänsten är att du har:


• Universitets- eller högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område
• Vidareutbildning inom aktuell dataskydd- och socialtjänstlagstiftning
• Vidareutbildning inom systematiskt kvalitetsarbete
• Mkt goda kunskaper om frågor gällande dataskydd, IT- och informationssäkerhet, och personuppgiftsbehandling
• Mkt goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete
• Mkt goda kunskaper och erfarenhet av arbete inom kommunal socialtjänst, gärna individ och familjeomsorg

Det är meriterande med:


• Kunskap inom projekt- och förändringsledning, agila arbetssätt samt verksamhetsutveckling, processutveckling
• Erfarenhet av regelstyrda expertsystem och AI/ML .

Har du kunskaper inom agila arbetssätt, neuroledarskap och tillitsbaserad styrning kommer vi alla att ha nytta av det i ditt dagliga arbete. Vi gärna att du har en förståelse för varför mod, tillit och kärlek är viktigt på jobbet. Att du vet att förändring är det enda permanenta tar vi som självklart. 

 

Om arbetsplatsen
2.0, en socialtjänst i framkant präglad av transparens, delaktighet med digitalisering som självklar del. Vi skapar en socialtjänst byggd på evidens, flöden, metod och där digitalisering är en naturlig del i att uppnå våra mål.

Stöd och utveckling är en nyinrättad avdelning inom socialförvaltningen. Där samlas det övergripande, strategiska och operativa kvalitets- och utvecklingsarbetet samt det administrativa stödet. Avdelningen ska stödja, styra och störa förvaltningen och dess chefer avseende kvalitet och utveckling.

 

Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid

Tillträde enligt överenskommelse.
Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

 



Om Norrtälje kommun
Norrtälje är en trygg kommun med drygt 60 000 invånare som lever i en unik blandning av skärgård, levande landsbygd och småstadsliv. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll.


2 500 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare där vi tillsammans arbetar efter tre värderingar; invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar. Just nu NPF-säkrar vi våra skolor och förskolor och utvecklar hållbara stadsdelar. Norrtälje kommun är en rökfri kommun.

• Dyk in på vår webbplats och läs mer om vår vision Global livsstil – lokalt liv. Där kan du också se våra förmåner och bekanta dig med vårt innovativa, Lean-inspirerade Högre höjder.

• Norrtälje kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något minoritetsspråk eller annat språk.

• Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran.

• Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.